۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳

معاون ورزش و جوانان کرمانشاه مطرح کرد؛

آموزش اشتغال و کار آفرینی ۱۲ هزار سرباز وظیفه کرمانشاهی

آموزش اشتغال و کار آفرینی ۱۲ هزار سرباز وظیفه کرمانشاهی

کرمانشاه- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آموزش اشتغال و کار آفرینی ۱۲ هزار سرباز وظیفه کرمانشاهی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر دوشنبه در مراسم جشن وصال که به مناسبت هفته ازدواج در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم به عنوان یک مراسم سراسری امروز در کرمانشاه به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد که برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این هفته برای جوانان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره‌ای به شرح عملکردها در حوزه جوانان استان کرمانشاه، افزود: سال گذشته به دلیل عدم توجه به حوزه جوانان آمار و اطلاعات خوبی وجود نداشت اما امسال در گام اول طی سه ماهه اول سال مجموعاً در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه موفق به برگزاری ۴۸ کمیته تخصصی و ۴۰ ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه شده‌ایم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در گام دوم ۱۱۰ سازمان مردم نهاد در استان کرمانشاه تشکیل شده و طبق نرخ ملی که به ازای هر هفت نفر یک سازمان مردم نهاد باید وجود داشته باشد این آمار مناسبی برای کرمانشاه است.

حسین زاده با بیان اینکه تأسیس مراکز مشاوره پیش از ازدواج رو به افزایش است، ادامه داد: در سال ۹۷ تنها ۲ مرکز مشاوره برای ارائه مشاوره و برپایی کارگاه‌های پیش از ازدواج جوانان وجود داشت اما اکنون یازده مرکز در حال فعالیت بوده و ۶ مرکز مشاوره دیگر نیز در حال دریافت مجوز برای راه اندازی هستند که تا پایان سال جاری به ۱۷ مرکز ارائه مشاوره خواهد رسید.

وی به میزان پرداختی‌های تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سال گذشته در استان کرمانشاه حدود ۲۸ هزار جوان کرمانشاهی تسهیلاتی بیش از ۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در طرح سرباز مهارت نیز در سال گذشته حدود ۱۲ هزار سرباز وظیفه در پادگان‌های استان کرمانشاه آموزش‌های لازم در زمینه اشتغال را دیدند و به همین منظور مرکز شهدای کرمانشاه به عنوان مرکز برتر در کشور انتخاب شد.

حسین زاده ادامه داد: در طرح منشن با کمک پارک علم و فناوری ۱۵۰ جوان، در طرح‌های کمیته امداد ۳۸۰ جوان و در طرح مشترک با دفتری از سوی سازمان ملل ۱۰۰ جوان دیگر آموزش اشتغال و کارآفرینی داده شد.

کد خبر 5530521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha