۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه:

۵۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه طی سال گذشته منهدم شده است

۵۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه طی سال گذشته منهدم شده است

کرمانشاه- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۵۲ باند توزیع مواد مخدر در استان کرمانشاه طی سال گذشته منهدم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان گل آوری ظهر سه‌شنبه در مراسم امحای بیش از ۹۰۰ تن مواد مخدر که در کمپ ماده ۱۶ کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر و به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مخدر امروز بیش از ۹۰۰ تن مواد مخدر کشف شده از قاچاقچیان، خرده فروشان با حضور استاندار کرمانشاه امحا شد.

وی افزود: مواد مخدر امحا شده امروز از نوع گل، شیشه، گراس، هروئین بوده و طی سال گذشته پنج هزار نفر تولیدکننده، قاچاقچی و خرده فروش و دستگیر و به قوه قضائیه معرفی شده‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته ۵۲ باند مواد مخدر متلاشی و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف و هفت هزار معتاد و قاچاقچی نیز دستگیر شده است.

گل آوری بیان کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۱۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ استان کرمانشاه نگه داری می‌شوند که ۴۸۰ نفر از آنان در مرکز کرمانشاه نگه داری می‌شوند و طول دوره نگه داری این معتادان ۶ ماه است.

وی با بیان اینکه ۲۲ دستگاه در شورای مبارزه با مواد مخدر عضویت دارند، گفت: وظیفه پلیس مقابله و مبارزه با مواد مخدر است اما موضوع پیشگیری مهم‌تر بوده و در این راستا همایشی با حضور نمایندگان پنج استان غرب کشور برگزار شد و برنامه ریزی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه صورت گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مکان‌های عرضه مواد مخدر شناسایی شده است، افزود: طی سال گذشته ۴۵ مکان خرده فروشی پلمب شد و مجرمین به دادگستری معرفی شدند و قوانین مقابله‌ای شدیدتری برای خرده فروشان در حال تصویب است.

گل آوری خاطر نشان کرد: در اماکنی مانند کافه‌ها چنانچه عرضه مواد متخلف رخ دهد به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 5531204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha