۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۸

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد؛

استفاده از فرصت ها برای اعتلای فرهنگ اسلامی

استفاده از فرصت ها برای اعتلای فرهنگ اسلامی

اراک - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید از فرصت‌ها برای اعتلای فرهنگ اسلامی، فرهنگ عمومی، امامت و ولایت به نحو شایسته استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله دری نجف آبادی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار کرد: باید از فرصت‌ها، مکان و زمان برای اعتلای فرهنگ اسلامی، فرهنگ عمومی، امامت و ولایت و وحدت دنیای اسلام، اعتماد عمومی و مبارزه با فساد اجتماعی به نحو شایسته استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان: انسان هوشیار و آگاه به جای فرصت سوزی به دنبال فرصت سازی و فرصت‌های جدید است و آیات و روایات بسیاری نیز در خصوص اهمیت استفاده درست از فرصت‌ها وجود دارد.

امام جمعه اراک با اشاره جمعیت زیادی که از کشورهای مختلف در سفر حج شرکت کردند، تصریح کرد: در سفر حج فقط حضور فیزیکی مهم نیست باید با تمام وجود از این فرصت ارزشمند استفاده کرد تا هم زبان و هم صدا در مسیر قرب الهی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حج گفت: حج سابقه ۵ هزار ساله داشته و اساس آن مربوط به ابراهیم خلیل است و باید تا قیام امام زمان (عج) این علم ارزشمند حفظ شود.

وی افزود: عید قربان، عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت عیدهای بزرگی هستند و مناسبت‌های مختلفی در این ایام پر برکت وجود دارد که باید از این فرصت‌ها برای قرب الهی بهره برد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: انقلاب اسلامی حاصل جانفشانی صدها هزار جوان است بنابراین اصل انقلاب هم با سختی‌هایی همراه بود و امروز نیز باید علی رغم مشکلات با اتحاد و وحدت از این گردنه عبور کنیم.

آیت الله دری با اشاره به زلزله خوزستان گفت: باید نسبت به هموطنان خود احساس مسؤلیت کنیم و آمادگی لازم برای کمک رسانی فراهم شود همچنین در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی باید برنامه ریزی منظم و منسجمی صورت گیرد.

کد خبر 5531828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha