۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹

در نشستی دهیاران و شوراها مطرح شد؛

دهیاران امنیت شغلی ندارند/ ضرورت بررسی اجرای طرح های هادی

دهیاران امنیت شغلی ندارند/ ضرورت بررسی اجرای طرح های هادی

رشت- نشست دهیاران و شوراهای اسلامی استان گیلان در حالی برگزار شد که دهیاران به نبود امنیت شغلی و بروز برخی مشکلات طرح هادی روستایی اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاور پیرعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به بودجه ۲۷۰ میلیارد تومانی این مجموعه، بیان کرد: از این مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان گیلان واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۶۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازارچه دائمی روستایی گیلان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است، افزود: شناسایی کارآفرینان استان برای آموزش انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای هزار و ۸۳۲ دهیار و بیش از ۶ هزار عضو شورا و ۲۱۸ کارشناس مالی و فنی در روستاها است، گفت: شناسایی و آموزش بانوان کارآفرین روستایی و سرمایه گذاری و تسهیلات در جذب گردشگر برای روستاییان انجام می‌شود.

سرقت سیم در روستاها بیداد می‌کند

دهیار یکی از روستاهای صومعه سرا نیز در این جلسه با بیان اینکه عدم امینت شغلی یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دهیاران است، تصریح کرد: دهیاران با وجود داشتن تحصیلات عالیه امنیت شغلی نداریم.

سیمین جلالی بیان کرد: سرقت سیم در روستاها بیداد می‌کند و توان جبران آن را نداریم لذا انتظار حمایت بیشتر از سوی استانداری داریم.

طرح هادی تعارض منافع دارد

شهردار چاف و چمخاله نیز در این جلسه گفت: طرح هادی مشکلات زیادی را برای خدمت رسانی به مردم ایجاد کرده و بزرگترین چالش این طرح نیز تعارض منافع آن است و نیاز است که با وضع قوانین و اعمال اصلاحات رضایت مردم را کسب کنیم.

حسین ابراهیمی افزود: ۲۰ روز مانده به تاریخ ابلاغ شده، طرح آزادسازی سواحل را اجرایی کردیم و طرحی نیز برای خیابانی ۴۵ متری شهر مکتوب کردیم که به دست معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌رسانیم.

کد خبر 5533179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha