۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶

امام جمعه موقت بوشهر:

پرچم ولایت‌مداری باید همواره در جهان برافراشته باشد

پرچم ولایت‌مداری باید همواره در جهان برافراشته باشد

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه پرچم ولایتمداری باید همواره در جهان برافراشته باشد گفت: حجاب و عفاف مقدمه داشتن جامعه پاک است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در بوشهر به اهمیت این روز بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اعمال این روز قربانی کردن حیوان است که به معنی قربانی کردن حیوانیت انسان و مسلط شدن بر نفس خود است.

وی با بیان اینکه قربانی در راه خدا به معنی هدیه دادن در راه حق است افزود: در سرزمین وحی بعد از رمی شیطان نوبت به این می‌رسد که هدیه‌ای تقدیم حق شود.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه حج ابراهیمی داستان تکراری حضرت ابراهیم، اسماعیل و هاجر است اضافه کرد: آنها جلوه‌ای از ایثارگری را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه انجام اعمال حج ابراهیمی باعث می‌شود که این ایثار گری در جهان پایدار بماند تصریح کرد: قربانی در روز عید قربان در خارج از سرزمین وحی مستحب است.

حجت‌الاسلام دشتی به اهمیت موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و با تاکید بر نهادینه شده این فرهنگ در سطح جامعه خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف مقدمه داشتن جامعه پاک است.

وی بیان کرد: هرچند عفت و حجاب در زن و مرد از فروع به شمار می‌آید اما این مسئله در جامعه جهانی و کشور ما به عنوان یک شعار و اصل به شمار می‌آید که هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی و سیاسی دارد.

عید غدیر خم عید ولایت است

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر اینکه باید پرچم ولایتمداری همواره در جهان برافراشته باشد گفت: نجات جهان امروز به ولایت مداری و ولایت اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام دشتی افزود: ولایت حقیقتی ناشناخته از ولایت الهی که ابراهیم وار باید در برابر آن متعبد و تسلیم بود تا ولایت رسول خدا (ص)، اهل بیت (ع) و ولایت فقهای بزرگواری که خداوند دستور دادند ما پیرو آنها باشیم و اینها در حقیقت استمرار ولایت الهی هستند.

وی بیان کرد: امروز پرچم ولایت به دست ما ایرانیان و به دست ولایت فقیه است و ما باید این پرچم را برافراشته نگه داریم.

دشتی با اشاره به اینکه دهه ولایت از امروز همزمان با عید قربان آغاز و تا عید غدیر خم ادامه دارد، اظهار کرد: عید غدیر خم که عید ولایت است و تاکید بر زنده ماندن نام علی و اولاد علی (ع) است باید گرامی داشته شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به جهانی شدن اربعین که نمادی از ولایت مداری است گفت: گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا که مورد تاکید امیرالمومنین (ع) است ضروری است و باید هرچه باشکوه‌تر این آئین‌ها برگزار شود.

کد خبر 5534765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha