۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار

تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار

بیرجند- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت ضمانت این قشر را به عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی ظهر دو شنبه در دیدار با جمعی از بانوان خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن به دنبال مورد تهاجم قرار دادن فرهنگ، اصالت و هویت ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال گرفتن آن چیزی است که باعث مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل آنها شده است.

خزعلی با بیان اینکه باید در جامعه جایگاه زنان را دانست و حق آن را ادا کرد، اظهار کرد: امامین انقلاب توجه ویژه‌ای نسبت به جایگاه و تکریم زن و اینکه باید در بحث عدالت توانمندی‌های زنان دیده شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: سپردن بخش زیادی از تربیت فرزندان در وجود زن یک مزیت بی‌بدیل برای بانوان است که باید قدر آن را دانست.

وی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یک مسئله عمومی و برای دفاع از هویت ایرانی و اسلامی است، افزود: باید همه مردم برای دفاع از سنگر فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی تلاش کنیم.

ایجاد نمایشگاه دائمی برای زنان کارآفرین

خزعلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از بانوان بیان کرد: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی برای زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار را با همکاری شهرداری و استانداری ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه و قانون خوب در حوزه بانوان تصویب شده است، گفت: ارتقای ساختار اداری زنان در شش بند یکی از این قوانین است که نتیجه آن خانم‌ها در بخش‌های اداری و مدیریت‌های معادل معاون وزیر و مدیرکل ایفای نقش خواهند کرد.

خزعلی ادامه داد: بر اساس این قانون در سیاست‌گذاری ها و شوراهای کلان می‌توانند شرکت می‌کنند، در مجموع این قانون قدرت بانوان را در دستگاه‌های اجرایی تثبیت می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: قانون تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار از دیگر قوانین خوب تشکیل شده در حوزه بانوان است.

وی بیان کرد: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که بر اساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت از این پس ضمانت آنها را به عهده می‌گیرد.

تجهیزات مرکز ناباروری بیرجند فراهم شود

خزعلی با اشاره به جلسه روز گذشته با نخبگان استان و درخواست یکی از بانوان آنها مبنی بر تجهیز مرکز ناباروری استان در جهت حمایت از فرزندآوری، ادامه داد: امید است تجهیزات و امکانات پزشکی در حوزه مرکز ناباروری خراسان جنوبی به طور کامل فراهم شود تا علاوه بر جلوگیری از مراجعه زوجین خراسان جنوبی برای درمان به استان‌های دیگر، این استان پایگاه و قطبی برای بحث توریست سلامت از کشورهای همسایه شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که شب کاری به زنان اختصاص داده نشود، گفت: عدم تبعیض در حقوق زنان یکی از مزیت‌هایی بوده که در کشور وجود دارد که در برخی دیگر از کشورها شاهد آن نیستیم.

کد خبر 5535601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha