۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰

انعقاد تفاهم نامه نیروی انتظامی فارس و بهزیستی استان

انعقاد تفاهم نامه نیروی انتظامی فارس و بهزیستی استان

شیراز - تفاهم‌نامه همکاری فرماندهی انتظامی استان فارس و اداره کل بهزیستی فارس امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برقراری سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیز مستلزم تعامل میان سازمان‌های مسئول و مطالعه و پژوهش‌های اجتماعی در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و این امر مهم سبب خواهد شد تا فرایند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها تسریع و نظم و انضباط و امنیت اجتماعی در جامعه پدیدار شود.

اخلال در نظام خانواده، مشکلات اعتیاد، کودکان کار، فرار از منزل، کودکان بی سرپرست و… آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد که در این راستا، فرماندهی انتظامی استان فارس به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی و اداره کل بهزیستی استان فارس به عنوان یکی از متولیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌بایست گام‌های مشترکی را در راستای تأمین نظم، انضباط و نشاط اجتماعی برداشته تا امنیتی پایدار در جامعه حاکم شود.

بر این اساس، همکاری و تعامل دو نهاد بهزیستی و پلیس امری ضروری به نظر می‌رسد.

از این رو تفاهم نامه همکاری فی مابین فرماندهی انتظامی استان فارس و اداره کل بهزیستی استان در زمینه‌های فرهنگی- اجتماعی، علمی– پژوهشی منعقد شد. همکاری و مشارکت در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های پژوهشی مشترک از طریق تبادل امکانات و تسهیلات مشترک با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، همکاری و مشارکت در برگزاری نشست‌های علمی، سمینار، همایش‌ها، پژوهش‌های علمی و سایر فعالیت‌های مورد توافق طرفین با هدف شناسایی معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه، برپایی نمایشگاه‌های مشارکتی در طول سال با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه به شمار می‌آید.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری مجموعه انتظامی استان فارس و اداره کل بهزیستی فارس، با حضور سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان و محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس امضا شد.

کد خبر 5539659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha