۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴

فرماندار بناب:

فعالیت آموزشگاه های آزاد علمی در بناب ازضوابط قانونی خارج شده است

فعالیت آموزشگاه های آزاد علمی در بناب ازضوابط قانونی خارج شده است

بناب- فرماندار شهرستان بناب گفت: فعالیت آموزشگاه های آزاد علمی و مشاوره ای در سطح شهرستان از ضوابط قانونی خارج شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا لعلی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: مدارس هیأت امنایی می‌بایست با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی اداره شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش بناب با انتقاد از وجود تبعیض و ناعدالتی در ساختار نظام آموزشی کشور گفت: استفاده از عناوین مختلف در تقسیم بندی مدارس، وجود مافیای کنکور در شرایطی که بخش زیادی از مردم توان رقابت با این شرایط را ندارند، منجر به افزایش فاصله طبقاتی می‌شود و با عدالت آموزشی منافات دارد.

لعلی خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم است آموزش و پرورش بناب در سطح شهرستان در تقسیم بندی معلمان دقت کنند تا دانش آموزان در مناطق کم برخوردار شهر نیز بتوانند از ظرفیت معلمان مجرب و توانمند بهره مند شوند!

وی سپس با تأکید بر ضرورت ساماندهی آموزشگاه‌های آزاد علمی، مشاوره‌ای و هنری تصریح کرد: متأسفانه فعالیت برخی از این آموزشگاه‌ها از ضوابط قانونی خارج شده و برخی از آنها بدون اخذ مجوزهای لازم فعالیت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب اخذ شهریه‌های نامتعارف و نداشتن صلاحیت علمی و فردی در برخی از صاحبان و مدرسان این آموزشگاه‌ها را از دیگر مواردی برشمرد که مردم از آن شاکی هستند.

لعلی در ادامه ضمن اعلام حمایت از آموزشگاه‌های دارای مجوز که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و ضابطه مند هستند؛ گفت: با آموزشگاه‌هایی که صلاحیت لازم را ندارند، برخورد جدی خواهیم کرد و در این خصوص یکی از مراکز آموزشگاهی بدون مجوز نیز پلمب شده است.

کد خبر 5543230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha