۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲

بعد از رقابت ۱۲ تیم مشخص شد؛

شاهرود صدرنشین مسابقات آتش نشانان/اعزام تیم برتر به ازبکستان

شاهرود صدرنشین مسابقات آتش نشانان/اعزام تیم برتر به ازبکستان

شاهرود- مسابقات عملیاتی، ورزشی آتش نشانان کشور در حالی با حضور ۱۲ تیم از سراسر کشور در شاهرود برگزار شد که تیم میزبان در صدر رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات عملیاتی، ورزشی آتش نشانان کشور، انتخابی رقابت‌های بین‌المللی ازبکستان که قرار است در مهر ماه سال جاری برگزار شود، برای سه روز به میزبانی مجموعه ورزشی تختی شهرستان شاهرود برگزار شد

این رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم در رشته‌های مختلف برگزار و استان‌هایی مانند فارس، خراسان و… در آن حضور داشتند و پس از سه روز برترین این رقابت‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقدیر از برترین‌ها

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود در گفتگو با خبرنگاران در محل برگزاری رقابت‌ها، با اشاره به اینکه مسابقات عملیاتی-ورزشی آتش نشانان منتخب کشور به میزبانی شهرداری شاهرود از ۲۹ تیرماه لغایت ۳۱ تیر ماه به مدت سه روز برگزار شد، گفت: آتش نشانان شاهرودی در رده تیمی و انفرادی موفق به کسب کاپ قهرمانی در این دوره از مسابقات شدند.

محمد حسن رضایی شاهرودی افزود: مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان منتخب کشور با حضور ۱۲ تیم ورزشی و ۱۲۰و ورزشکار آتش نشان از شهرهای سراسر کشور شامل تهران، کرج، شهریار، تبریز، مجتمع پارس جنوبی، اصفهان، شیراز، رشت، گرگان، زاهدان و ۲ تیم از شاهرود در مدت سه روز و در چهار آیتم در رشته‌های دوی ۱۰۰ متر با مانع، چهار در ۱۰۰ امدادی، صعود از برج و آبرسانی با پمپ پرتال به رقابت پرداختند.

وی از صدر نشینی تیم آتش نشانان شاهرودی در اولین روز از مسابقات عملیاتی، ورزشی منتخب آتش نشانان کشور خبر داد و ابراز داشت: حسین حسین پور از شاهرود در رشته انفرادی دوی ۱۰۰ متر با مانع به مقام اول، میثم کریم زاده از شیراز به مقام دوم و اسدالله رئیسی از مجتمع پارس جنوبی به مقام سوم دست پیدا کردند.

چهره برترین‌ها مشخص شد

سرپرست آتش نشانی شاهرود با بیان اینکه در آیتم چهار در ۱۰۰ متر امدادی در صبح دومین روز مجتمع پارس جنوبی با یک دقیقه دو ثانیه به مقام اول، کرج با یک دقیقه و چهار ثانیه و سه صدم ثانیه به مقام دوم و شاهرود با یک دقیقه و چهار ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه به مقام سوم دست یافت، اظهار داشت: در بعدازظهر دومین روز از مسابقات در رشته صعود از برج تیم اصفهان اول، شاهرود دوم و رشت به مقام سوم رسید.

رضایی شاهرودی از کسب مقام اول آتش نشانان شاهرودی در رشته آبرسانی با پمپ پرتابل در سومین روز از مسابقات عملیاتی –ورزشی آتش نشانان منتخب کشور خبر داد و اعلام داشت: تیم کرج مقام دوم و تیم پارس جنوبی مقام سوم را از آن خود کردند همچنین در نتایج کلی چهار آیتم دوی ۱۰۰ متر با مانع چهار در ۱۰۰ متر امدادی، صعود از برج و آبرسانی با پمپ پرتابل مسابقات عملیاتی- ورزشی منتخبین کشور تیم شاهرود مقام اول، تیم مجتمع پارس جنوبی مقام دوم و کرج به مقام سوم رسید.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۱۲ داور، یک سرداور و یک داور از کمیته داوران انجمن عملیاتی ورزشی حضور داشته و این مسابقه را داوری کردند.

سطح رقابت‌ها قابل پذیرش بود

مدیر تیم‌های ملی آتش نشانی و نماینده ایران در فدراسیون جهانی آتش نشان و عضو هیأت رئیسه انجمن ورزش آتش نشانان کشور نیز با بیان اینکه این مسابقات بعد از چهار سال وقفه در آن به دلیل کرونا برگزار شد، گفت: رشته خاص آتش نشان‌ها شامل چهار اسباب جهانی در این دوره از رقابت‌های کشوری نیز مورد استفاده قرار گرفت.

محمود مقاری با بیان اینکه کیفیت فنی مسابقات قابل پذیرش بود، تاکید کرد: انتظار داشتیم سطح رقابت‌ها بالاتر نیز باشد اما به واسطه دو سال وقفه کرونا و دو سال هم عدم برگزاری رقابت‌ها این موضوع قدری طبیعی بود همچنین باید تاکید کرد که ایران در این رشته در دنیا تا سال ۲۰۰۶ یک قطب و قدرت بود و در آبرسانی قهرمان جهان محسوب می‌شد و این وقفه‌ها به این برتری نیز لطمه وارد کرد که امیدواریم بتوانیم جایگاه خودمان را دوباره به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه با توجه به قرارگیری در سال دانش بنیان، تجهیزاتی در حال تهیه شدن است که شاید کیفیت آن شاید نسبت به دنیا پایین باشد چرا که ما تازه به فناوری آنها ورود پیدا کردیم، بیان کرد: ۹۰ درصد تجهیزات آتش نشانی را باید از خارج کشور وارد کنیم چرا که فناوری آن وجود ندارد در داخل و همچنان در حال استفاده از اجناس روسی هستیم

میزبانی شاهرود در ۴ اسباب

مرتضی پوست چی کاپیتان اسبق تیم ملی آتش نشانی و رئیس انجمن ورزش آتش نشانان کشور نیز با بیان اینکه در این دوره از مسابقات عملیاتی ورزشی که در سبک چهار اسباب یا چهار ابزار به میزبانی شاهرود برگزار شد با توجه به امکانات شهری که داشتند به بهترین نحو ممکن مسابقات را برگزار کردند خوشبختانه امکانات و آمادگی تیم‌ها در حد مناسب بود.

به گزارش مهر، قرار است رقابت‌های بین‌المللی این رشته جذاب نیز در ازبکستان همزمان با مهرماه برگزار شود.

کد خبر 5544864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha