۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

افراد انقلابی برای مدیریت مدارس شاهد فارس انتخاب می شوند

افراد انقلابی برای مدیریت مدارس شاهد فارس انتخاب می شوند

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس شاهد باید در اجرای سند تحول بنیادین شاخص باشند و این با انتخاب افراد انقلابی برای مدیریت این مدارس محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدخلیل عسکری در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی شاهد استان فارس گفت: این ستاد با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید است که دارای ظرفیت بسیاری بوده و با در نظر گرفتن دغدغه‌های انقلابی، ذیل برنامه‌ها، فعالیت عمقی بخشی فرهنگی دانش آموزان و معلمان تدوین می‌شود.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش مجری سند تحول بنیادین است که باید مدارس شاهد در مسیر اجرایی شدن شاخص باشند و این امر با انتخاب افراد انقلابی برای مدیریت این مدارس محقق خواهد شد.

عسکری خاطر نشان کرد: توجه به مبانی دینی و انقلابی در مدارس شاهد باعث علاقه مندی والدین برای ثبت نام فرزندانشان در این مدارس است.

وی ضمن اشاره به شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی گفت: مدارس شاهد باید در عرصه‌های مختلف از جمله جهاد تبیین برنامه ریزی و فعالیت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان مدارس شاهد را در حوزه‌های مختلف مشاوره، آموزشی ارتقا داد تا شاهد رتبه‌های برتر آموزشی و فرهنگی در این مدارس باشیم.

رسالت آموزش و پرورش کادرسازی است

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس نیز ضمن اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: فرزندان شهدا یادگاران افرادی هستند که با تقدیم جانشان امنیت و آرامش را برایمان فراهم کردند بنابراین باید بی منت برای این خانواده‌ها خدمت کنیم.

ابراهیم بیانی خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان، توفیق و سعادتی است که باید قدردان این فرصت باشیم.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: کادرسازی برای نظام، رسالتی است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس افزود: ظرفیت‌های موجود در مدارس شاهد می‌تواند در کارسازی برای نظام نقش آفرین باشد و این با شناسایی توانایی‌های دانش آموزان میسر خواهد بود.

بیانی ضمن اشاره به دانش آموزان مدارس شاهد تاکید کرد: باید تقویت پایه‌های علمی مورد توجه قرار گرفته و در این مسیر برنامه ریزی های مؤثری انجام شود.

وی افزود: حضور مشاوران متخصص و برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزشی می‌تواند در انتخاب رشته‌ی دانش آموزان و قرار گرفتن در مسیر صحیح هدایت تحصیلی مؤثر باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز ضمن اشاره به سند تحول بنیادین و برش فرهنگی استان گفت: تشکیل کارگروه ویژه ای در مدارس شاهد می‌تواند درجهت کشف، پرورش و نگهداشت دانش آموزان نقش مؤثری ایفا نماید.

فرشید قاسمی ضمن اشاره به ایجاد چرخش‌های اثربخش در مدارس خاطر نشان کرد: با توجه به هویت اسلامی و ایرانی و مهارت آموزی می‌توان در ارتقا بینش، دانش و مهارت دانش آموزان مؤثر بود.

کد خبر 5546085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha