۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

در گفت و گوبا مهر عنوان شد؛

ضعف زیرساخت های بهداشت و درمان در خراسان جنوبی

ضعف زیرساخت های بهداشت و درمان در خراسان جنوبی

بیرجند- نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: خراسان جنوبی در زمینه تجهیزات و زیرساخت های بهداشت و درمان دارای ضعف هایی بوده که نیازمند تغییر شاخص توزیع اعتبارات است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با مهر بیان کرد: یکی از آسیب‌های موجود در خراسان جنوبی ضعف برخی زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه پزشک، پزشک متخصص، زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات پزشکی به ویژه در غرب خراسان جنوبی دچار ضعف‌هایی هستیم.

حجت الاسلام نصیرایی وجود برخی آئین نامه ها و دستورالعمل‌های موجود در وزارت خانه را یکی از دلایل این عقب ماندگی‌ها دانست و افزود: باید با این دستورالعمل‌ها زمینه ماندگاری پزشکان و مردم در این استان فراهم شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس بیان کرد: اگر قرار باشد که صرفاً بر اساس شاخص جمعیت، منابع اعتبارات و منابع توزیع شود، مناطقی مانند خراسان جنوبی در وضعیت بدتری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی دولت باید یارانه بدهد تا مردم در این استان زندگی کنند، گفت: اگر مردم در این استان مرزی نباشند دولت باید هزینه زیادی برای حفظ این منطقه بپردازد.

حجت الاسلام نصیرایی خواستار تلاش بیشتر از سوی مدیران برای رفع این ضعف‌ها شد و اظهار کرد: مردم از بهداشت و درمان انتظار بیشتری دارند بنابراین باید با همت تمام مدیران مشکلات این حوزه رفع شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس بیان کرد: بخشی از مشکلات موجود ناشی از کم تحرک بودن مدیران بوده که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5547532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha