۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶

استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح‌ مطالعاتی استفاده از آب‌های سطحی سیستان و بلوچستان تدوین شود

طرح‌ مطالعاتی استفاده از آب‌های سطحی سیستان و بلوچستان تدوین شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی استان، باید طرح های مطالعاتی و راهکارهای استفاده و ذخیره سازی روان آب ها توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه های مربوطه تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در خصوص شرایط حاکم در جنوب سیستان و بلوچستان در پی بارش‌های اخیر اظهارداشت: در پی ورود سامانه بارشی مونسون و هشدارهای هواشناسی تمام ظرفیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها انجام شد که با توجه به حجم باران‌های صورت گرفته طی دو روز گذشته می‌توان گفت کمترین آسیب را داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین مشاهده و بررسی شرایط، نشان از آمادگی لجستیکی و تجهیزاتی تمام یگان‌های امدادرسان در مواجهه با این بارش‌ها دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به استقرار تیم‌های امدادی و خدمات رسان در نقاط آسیب پذیر و پشتیبانی لجستیکی و تجهیزاتی از طریق مرکز استان و ستاد مدیریت بحران استان، تاکنون تنها یکی از محورهای مواصلاتی در نقاط حادثه دیده بسته است و تعداد انگشت شماری از روستاها نیز با قطعی برق مواجه هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود یک سوم از شهرستان زاهدان دارای بافت فرسوده است اما در مواجهه با بارندگی‌ها در شهر زاهدان فوتی بر اثر سیل نداشتیم و متأسفانه دو نفر جان باخته بر اثر برق گرفتگی در این شهر رخ داده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: با توجه به خشکسالی و اقلیم خشک در سیستان و بلوچستان باران‌های اخیر در جنوب استان جان تازه ای به استان بخشید و حجم عظیمی از این آب‌ها در پشت سدها جمع شده اما به جز یک سد هنوز سدها سرریز نشده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط خشکسالی و کم آبی سیستان و بلوچستان و اینکه آب‌های ناشی از این بارندگی‌ها شیرین هستند باید طرح‌های مطالعاتی مربوطه با مد نظر قرار دادن جوانب مختلف تهیه و راهکارهای استفاده و ذخیره سازی این روان آب‌ها توسط وزارتخانه‌های دستگاه‌های مربوطه صادر و پیگیری لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز در سطح ملی برای اجرای طرح‌های بهره وری از این آب‌های سطحی اجرا شود.

کد خبر 5549528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha