۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

رییس شورای هیئات مذهبی گلستان:

۱۶۰۰ هیئت مذهبی محرم امسال در گلستان فعالیت می کنند

۱۶۰۰ هیئت مذهبی محرم امسال در گلستان فعالیت می کنند

گرگان- رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان از فعالیت هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: در اجرای مراسم تابع دستورات ستاد پیشگیری از کرونا هستیم.

‌محمدمهدی عبدالصالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در برگزار مراسم عزاداری امام حسین (ع) هیئات مذهبی تابع دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از کرونا هستند و حفظ سلامت مردم را در رأس برنامه‌های خود قرار خواهند داد.

رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از کرونا در شهرهای قرمز در فضاهای بسته مجاز به استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت فضا، در شهرهای نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای زرد مجاز به استفاده از ۷۰ درصد فضا هستیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی ۴۰ درصد هیئات مذهبی تعطیل شده است و مراسم در فضای باز هم به منظور حفظ سلامتی مردم به ۶۰ دقیقه تقلیل پیدا کرده که امیدواریم با عبور از این شرایط شاهد رونق هرچه بیشتر محافل مذهبی باشیم.

عبدالصالحی گفت: اطعام عزاداران حسینی در شب‌های محرم به صورت بیرون بر انجام می‌شود و ایستگاه‌های صلواتی که در تمام استان مستقر هستند اقلام بهداشتی مانند ماسک بین عزاداران توزیع می‌کنند.

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰ در ایام محرم هیئت مذهبی در استان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند سخنرانی، مداحی، روضه خوانی، سینه زنی و مقتل خوانی تلاش می‌کنند تا مراسم عزای سرور و سالار شهیدان را به بهترین نحو برگزار کنند.

عبدالصالحی افزود: بانوان گلستانی نقش بسیار پررنگ و اثرگذاری در برپایی هر چه غنی‌تر مراسم عزای حسینی دارند و بیش از ۳۰ درصد هیئات مذهبی استان به وسیله بانوان اداره می‌شود که معمولاً به صورت جلسات خانگی اداره می‌شود.

رئیس هیئات مذهبی گلستان بیان کرد: همایش احلی من العسل و شبیه حاج قاسم، برنامه شاخص در ایام محرم امسال بوده که برگرفته از سیره زندگی حضرت قاسم بن حسن (ع) و با بیان ویژگی‌های اخلاقی حاج قاسم سلیمانی است که در صورت تأیید ستاد پیشگیری از کرونا با رعایت ضوابط بهداشتی در مساجد جامع برگزار می‌شود.

کد خبر 5552013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha