۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

در سال جاری صورت گرفت؛

تخصیص بیش از ۴.۳ هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان خوزستانی

تخصیص بیش از ۴.۳ هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان خوزستانی

اهواز- مدیر کل بهزیستی خوزستان خواستار ورود کارفرمایان در زمینه اشتغال معلولان شد و گفت: امسال بیش از چهار هزارو ۲۹۸ میلیارد ریال اعتبار اشتغال برای مددجویان این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران کریمیان ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بر خودکفاسازی و توانمندسازی معلولان تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان تاکید و بیان کرد: در سال جاری بیش از ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال اعتبار اشتغال برای مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی استان تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه این اعتبارات مذکور در قالب وام‌های قرض‌الحسنه با بهره پایین در نظر گرفته شد، افزود: اشتغال پایدار یکی از اهداف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان بهزیستی که این امر صرفاً با تسلط و اشرافیت کامل بر دستورالعمل‌های آماده سازی شغلی، استعدادیابی و پرورش مهارت‌های مددجویان امکان پذیر نیست.

کریمیان تاکید کرد: در این راستا می‌توان به ایجاد ارتباط با دستگاه‌های متولی در زمینه اشتغال، آماده سازی شغلی مددجویان، ایجاد ارتباط بین مراکز مثبت زندگی و مراکز فنی و حرفه‌ای و مؤسسات کاریابی بخشی از زنجیره توانمندسازی شغلی و کنترل فقر در قشر معلولان به شماره می‌رود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: همه کارفرمایانی که نسبت به استخدام مددجویان بهزیستی اقدام کنند از شرایط تسهیلات کم بهره و پرداخت حق السهم بیمه ماهانه مددجویان بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه از فعالیت مراکز مثبت زندگی برای خدمت رسانی به جامعه هدف قدردانی کرد و گفت: واگذاری خدمات ۲۲ گانه سازمان بهزیستی به این مراکز برای خدمات رسانی به مددجویان و معلولان یکی از هدف اولیه از راه اندازی مراکز مثبت زندگی بوده و این در حالی است که هم اکنون بخشی از این خدمات به این مراکز واگذار شد.

کد خبر 5554367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha