۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰

توسط انتشارات مدرسه؛

کتاب «سرقت در میدان صد و یکم» منتشر شد

کتاب «سرقت در میدان صد و یکم» منتشر شد

کتاب «سرقت در میدان صد و یکم» نوشته نیلوفر مالک توسط انتشارات مدرسه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سرقت در میدان صد و یکم» به قلم نیلوفر مالک توسط انتشارات مدرسه برای رده سنی نوجوان منتشر شد.

ماجرا از این قرار است که در میدان صد و یکم یک دزد پیدا شده. دزدی که فقط حیوانات خانگی محله را می‌دزدد. چرایش معلوم نیست. پویا پسر دوازده ساله‌ای است که با مادر و خواهرش پریسا در آن محله زندگی می‌کند. پدر او پلیس بوده و چند سالی است که از دنیا رفته. روزی که کوکو پرنده پریسا گم می‌شود و دل دخترک پنج‌ساله که به او وابسته بوده می‌شکند، این فکر به جان پویا می‌افتد که هر طور شده دزد را پیدا کند و کوکو را پس بگیرد. یادش می‌آید که هفته قبل هم نانی گربه ملیحه خانم و هکتور سگ آقای رشیدی هم ناپدید شده بودند. این قضایا ذهن پویا را درگیر می‌کند. او تصمیم می‌گیرد همراه فرشید و سهیل که همکلاسی او هستند و در همان محل زندگی می‌کنند رد دزد را دنبال کند و بفهمد دزد چه کسی است و چرا این کار را می‌کند. اما در حین جست‌وجو آن‌ها متوجه مسائلی و عجیب و ترسناکی می‌شوند...

در بخشی از کتاب آمده است:

«پویا فکر کرد یعنی کسی اومده توی حیاط و کو کو رو دزدیده؟ حالا خوبه بلایی سر پریسا نیاورده. حتماً در کوچه باز بوده و یکی اومده تو. ولی چرا فقط کوکو رو دزدیده؟ این همه وسیله تو خونه هست. این دیگه چه معماییه؟

پویا یاد بابا افتاد و قلبش کمی گرفت. اگر بابا بود این قدر احساس تنهایی نمی‌کرد. موضوع را به او می‌گفت و دوتایی حلش می‌کردند. اصلاً اگر بابا نمرده بود، مادر مجبور نبود کار کند و پریسا توی خانه تنها نمی‌ماند و شاید آن بلا سر پایش نمی‌آمد، عمو ساعد به خاطر روحیه پریسا کوکو را برایش نمی‌آورد و حالا گم نمی‌شد.»

این کتاب با ۱۶۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و ۹۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 5560314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha