۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۱

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

ساماندهی کشتارهای غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

ساماندهی کشتارهای غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است

یاسوج- معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی کشتارهای غیرمجاز دام در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد هاشمی مهر بعدازظهر چهارشنبه در نشست پیگیری کشتار غیر مجاز دام افزود: ۸۰۰ بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد و در این راستا، باید کشتارهای غیرمجاز ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه نباید به واسطه درآمد افرادی محدود، سلامتی افراد به خطر بیفتد، گفت: برای سلامتی مردم نباید هیچ اغماضی داشت و تکلیف شرعی و قانونی داریم که برای سلامتی مردم کار کنیم.

هاشمی مهر تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها در خصوص عدم خرید به علت مشکلات و بیماری‌های مختلف در کشتارهای غیر مجاز دنبال شود.

وی افزود: در مرحله اول باید با آموزش و فرهنگ سازی مانع از خرید کشتارهای غیر مجاز باشیم در مرحله دوم با حضور میدانی با هدف سلامت جامعه و پرهیز از خطرات باید جلوی کشتارهای غیر مجاز گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در پنج ماهه سال جاری، ۱۹ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی خام غیراستاندارد از چرخه خارج شد.

مختار رجائی‌فر افزود: ۸۹ مورد نیز به مراجعه قضائی ارجاع شد که تخلف آنها عرضه مرغ زنده است.

وی تصریح کرد: ۶۰ قصاب در منطقه تنگاری بویراحمد کشتار غیرمجاز انجام می‌دهند و اغلب کشتارهای غیرمجاز در دشت روم و تنگاری و جاده سادات امامزاده علی (ع) است.

کد خبر 5565960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha