۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۵۲

سرپرست شرکت غله آذربایجان غربی:

۳۷۸هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

۳۷۸هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری شد

ارومیه - سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فصل خرید تاکنون ۳۷۸ هزار تن گندم در آذربایجان غربی خریداری شده که کل بهای آن ۴۸ هزار میلیارد ریال است.

امید زینالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم از زارعان استان امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۸۹ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم این استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تُن محصول از سطح گندم زارها برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است، اظهار کرد: ۵۲ درصد از بهای کل گندم خریداری شده تاکنون به زارعین گندمکار استان پرداخت شده است.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال سه هزار و ۵۵۲ تن دانه روغنی کلزا نیز از زارعان استان خریداری شده است، گفت: کل بهای کلزای خریداری شده نیز به قیمت اعلام شده به حساب آنان واریز شده است.

طبق اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تأمین ۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده برای زارعان و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5573033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha