۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد؛

راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در قزوین

راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در قزوین

قزوین - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در قزوین خبر داد و گفت: این کمپ برای ساماندهی معتادین متجاهر برای اولین بار در استان قزوین راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه نقش اصلی در این اداره کل به مردم و حلقه‌های میانی واگذار شده است، اظهار کرد: حلقه‌های میانی واگذار شده و سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در کنار گروه‌های جهادی و سایر فعالان مردمی آماده‌ترین ظرفیت‌های حلقه میانی هستند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف ایفای نقش کنند.

وی افزود: در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲ پروانه فعالیت و اعتبارنامه برای سازمان‌های مردم نهاد صادر شده و این در حالی است که این تعداد در سال گذشته پنج سمن بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: در همین مدت ۵ ماهه سال جاری ۳۲ موافقت نیز با تمدید و تأسیس سازمان‌های مردم نهاد انجام شده که نشان از بهبود تعامل با فعالان مردمی دارد.

وی از رشد دو و نیم برابری برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در این اداره کل خبر داده و عنوان کرد: در سال جاری ۱۲ مورد مجموع همایش‌ها، نشست‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی با سازمانهای مردم نهاد داشتیم.

مدرسی با بیان اینکه پرداختن به مسائل اجتماعی و بحران‌های پیش رو در جامعه یکی از اولویت‌های این اداره کل است، بیان کرد: در بحث نرخ رشد جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و مسئله فوق راهبردی اجتماعی کشور است، طرح جامعی تهیه و به تهران ارسال کردیم.

وی از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در قزوین خبر داد و عنوان کرد: این کمپ برای ساماندهی معتادین متجاهر برای اولین بار در استان قزوین راه اندازی شد و با این اقدام بسیاری از آسیب‌ها و جرایم خرد کنترل شده و این امر روند مثبتی را در استان رقم خواهد زد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب سعی شد تا با نگاه جامع و عمیق یک رویکرد همه جانبه در زمینه عفاف و حجاب اقدام شود و در همین راستا کمیته‌های مختلف ذیل موضوعات مختلف عفاف و حجاب با مسئولیت دستگاه‌های متولی امر تشکیل شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حجاب و عفاف می‌توان از طرح جامع پوشش عفاف و حجاب نام برد که این طرح برای نخستین بار درسطح ملی طراحی و ارسال شده که در صورت تأیید و تصویب آن شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه خواهیم بود و مجموع این فعالیت‌ها موجب شد که دفتر اجتماعی استانداری قزوین به عنوان نخست و پیشرو در کشور مورد تقدیر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از کانون‌های خیزش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، سکونت‌های غیر رسمی کم برخوردار و حاشیه نشین است که با توجه به رویکرد عدالت محور انقلاب و دولت سیزدهم، از اولویت‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بوده است.

این مسئول در پایان گفت: در حوزه سیاستگذاری، بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان امور اجتماعی کشور به دستگاه‌های استان تخصیص پیدا کرده که با همکاری دستگاه‌ها، نظرات تخصصی را اعمال و نظارت بر روند هزینه کرد این اعتبارات داشته‌ایم.

کد خبر 5574952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha