۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

معاون سازمان امور اجتماعی کشور:

خانه های نگهداری کودکان بی سرپرست کشور به ۶۴۰ مرکز افزایش یافت

خانه های نگهداری کودکان بی سرپرست کشور به ۶۴۰ مرکز افزایش یافت

آمل-معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از افزایش تعداد مراکز و خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست به ۶۴۰ مرکز تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نصیری بعدازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز نگهداری فرزندان بهشت آمل که به همت زوج خیر و مرحوم آملی (قدرت الله ولایی و همسرش عاشقان و مرحوم حسن ولایی و همسرش مرحومه سیده محترم میرزاد) در روستای سنگ بست آمل راه اندازی شد، افزود: این مراکز و خانه‌ها که با حمایت خیران حامی و بخشی هم توسط بهزیستی ایجاد شده بیش از ۹ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید به یتیم‌ها به صورت مضاعف رسیدگی کند، تصریح کرد: برای همین مهم مؤسسات خیریه با همراهی خیران و مردمی راه اندازی شده تا فرایند خدمات و کمک دهی بیشتر شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: نگاه این سازمان حمایت ویژه از راه اندازی خانه‌های حمایتی برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست همانند اقدام خیرخواهانه زوج مرحومه ولایی و همسرش عاشقان است.

نصیری ادامه داد: براساس پژوهشی که انجام شده، نتایج آن نشان می‌دهد میزان پختگی و مسئولیت پذیری فرزندان زیرپوشش خدمات حمایتی بهزیستی بیشتر از دیگر فرزندان بوده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سیاست‌های این سازمان فرزندان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اولویت باز پیوند به خانواده خودشان است افزود: در عدم امکان باز پیوند به خانواده، تحویل فرزندان به اقوام که امکان نگهداری فرزندان را دارند، است.

نصیری افزود: خانواده‌های جایگزین الگوی دوم است و در صورت نبود شرایط مراکز نگهداری و خانه‌های بهزیستی است که درحال حاضر ۶۴۰ مرکز فعال است.

کد خبر 5578360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha