۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵

معاون فرهنگی سازمان بهزیستی:

۳۰ هزار خانواده ایرانی متقاضی فرزند خواندگی هستند

۳۰ هزار خانواده ایرانی متقاضی فرزند خواندگی هستند

آمل- معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت: درحال حاضر بیش از ۳۰ هزار تقاضای فرزندخواندگی از سوی خانواده‌های بدون فرزند درکشور وجود دارد که تقاضای این افراد درحال رسیدگی است.

محمد نصیری در حاشیه آئین افتتاح مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان و نوجوانان بهشت آمل درگفتگو با خبرنگار مهر افزود: درحال حاضر سالانه کمتر از ۱۵۰۰ مورد فرزندخواندگی مورد موافقت و صلاحیت افراد تأیید ودراختیار خانواده‌های جدید این کودکان قرار می‌گیرد.

وی، اولویت نخست سازمان بهزیستی برای متقاضیان فرزندخواندگی را کودکان فاقد سرپرست مؤثر یا بی‌سرپرستی بازپیوند به خانواده زیستی بیان کرد وادامه داد: در صورت عدم امکان باز پیوند به خانواده، اولویت سپردن کودکان به اقوامی است که امکان و صلاحیت نگهداری فرزندان را دارند و در مواردی که این ۲ الگو امکان پذیر نباشد به مراکز نگهداری و خانه‌های بهزیستی معرفی می‌شوند.

حمایت بهزیستی از شبه خانواده‌ها

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مراکز نگهداری کودکان نیز توضیح داد: این مراکز به شیوه مدل فرزندان در خانه اداره می‌شوند و بیشترین ظرفیت آن نگهداری از ۱۲ نفر در رده سنی ۶ سال به بالا است.

نصیری همچنین درپاسخ به پرسش خبرنگار مهر درخصوص حمایت از مؤسسه‌های خیریه برای نگهداری کودکان بی سرپرست نیز افزود: مازندران ازجمله استان‌هایی هست که در حوزه فرزند خواندگی وضعیت خوبی دارد و ماندگاری فرزندان دراین مراکز کم است.

وی ادامه داد، نگاه توسعه‌ای در حوزه‌های شبه خانواده وجود ندارد و سیاست‌های راهبردی سازمان بهزیستی کشور، مؤسسه‌های خیریه‌ای که مجوز از این سازمان دارند هست که کودکان بی سرپرست برای نگهداری وشرایط حمایتی به آنها واگذار می‌شود.

معاون فرهنگی واموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه نگاه کلان این سازمان الگوهای کوچک خانواده پنج تا حداقل شش نفره است، تصریح کرد، همه تلاش وهمت ما دراین سازمان بر این هست که شبه خانواده‌ها از ۵ تا شش نفر به خانه برسد و هر خانه با یک تا حداقل ۳ تا ۴ فرزند با نگاه پدر ومادرنگهداری شود تا به سمت مربی وپرستار درحمایت ازآنها باشند.

کد خبر 5578575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha