۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸

فرماندار ویژه سقز:

۳۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ در سقز ایجاد می شود

۳۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ در سقز ایجاد می شود

سقز- فرماندار ویژه سقز گفت: سهمیه اشتغال این شهرستان در سال جاری سه هزار و ۷۸۰ نفر است که با هم افزایی و تعامل بین بخشی ادارات مختلف این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال این شهرستان که با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تعامل بین بخشی در ایجاد اشتغال و تسهیل گری در امورات سرمایه گذاران و کارآفرینان از جمله امور کلیدی است.

وی با عنوان اینکه، ایجاد اشتغال به دلیل وجود جوانان زیاد بیکار برای بنده بسیار مهم است، تصریح کرد: محکوم به تلاش برای ایجاد اشتغال هستیم و باید با تعامل بین بخشی سهمیه سه هزار و ۷۸۰ فرصت شغلی برای سال جاری را محقق کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان سقز خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال تأثیری مهم در تثبیت اقتصادی، رونق و رفاه دارد و باید همه توان خود را برای توسعه این بخش به کار ببریم.

وی یکی دیگر از منابع اصلی ایجاد اشتغال را طرح‌های پیشران اقتصادی و توسعه در زمینه کشاورزی و معادن برشمرد و خواستار هم اندیشی و تسهیلگری بانک‌ها و ادارات در این حوزه شد.

توان بر استفاده از ظرفیت بنیاد برکت، پرداخت تسهیلات با اولویت کارآفرینان متخصص و جذب منابع مالی توسط بانک‌ها تأکید کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه خواستار تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده‌های تسهیلات و پرداخت تسهیلات توسط ادارات و بانک‌های عامل در شهرستان سقز شد.

فرزاد پیشکاری اعلام کرد: تعهد شهرستان سقز در سامانه رصد در زمینه اشتغال ۳ هزار و ۷۸۰ نفر بوده که تاکنون ۲ هزار و ۶۳۸ نفر ثبت شده و شهرستان سقز در جذب مشاغل خانگی در استان، دارای رتبه اول است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت و کمیته امداد امام (ره) در بحث مشاغل خانگی بیشترین طرح‌ها را به بانک‌ها معرفی کرده اند.

کد خبر 5578666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha