۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

تبیین دفاع مقدس لازمه تحقق تمدن اسلامی است

تبیین دفاع مقدس لازمه تحقق تمدن اسلامی است

شیراز - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: تبیین حماسه دفاع مقدس با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب، حرکت در مسیر تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی در جلسه ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس اظهار داشت: تبیین حماسه دفاع مقدس و آن دوران سراسر نور با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند گره گشای موانعی باشد که بر سر تحقق جامعه اسلامی الهی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی قرار گرفته‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه ما در کشور هفته‌های گوناگونی داریم اما این هفته متمایز از سایر ایام سال است خاطرنشان کرد: علت این است که این هفته کسانی پاس داشته می‌شوند که ظاهراً حضور ندارند اما در آخرت و نزد خداوند متعال حاضر بوده و روزی می‌خورند و عده‌ای نیز شهدای گمنام هستند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه کیفیت نقش‌آفرینی استان فارس در جبهه‌ها و تعداد رزمندگان استان فارس سند افتخاری برای این استان است تاکید کرد: فارس مأمن ۱۵ هزار شهید سروقامت است و از این جهت رتبه سوم کشور و مهد ۲۷۶ هزار رزمنده دفاع مقدس است که البته این آمار فقط مربوط به کسانی است که دارای پرونده رسمی هستند و به طور قطع این آمار بیشتر است.

سردار کوشکی افزود: فارس با ۴۲ هزار جانباز ایثارگر رتبه دوم کشور و با دو هزار و ۲۰۰ آزاده سرافراز رتبه هفتم کشور بوده و افزون بر این قرارگاه ابدی ۳۸۵ شهید گمنام در ۱۴۰ نقطه استان و رتبه سوم کشور از این جهت است و در کل استانی پیشتاز و آماده در مسیر دفاع از کشور و سرحدات ما و اهداف عالی نظام است.

وی با بیان اینکه تبیین آن دوران سراسر نور و حماسه با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند گره گشای تحقق جامعه اسلامی الهی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی باشد به بیان اهداف ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان فارس پرداخت و افزود: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات خارجی، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری حکیمانه در استمرار حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌های متعدد، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار، اقوام، مذاهب و ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی ازجمله مهمترین اهداف این استاد است.

سردار کوشکی افزود: نهادینه‌سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار در جامعه و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین عقلانیت در دفاع مقدس، درس‌ها و دستاوردهای آن در پیوند با شرایط حال و آینده کشور و محور مقاومت، تبیین نقش مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت در ارتقای امنیت، عزت و اقتدار ملی از دیگر اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

کد خبر 5581613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha