۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند/ تخلفات را گزارش کنید

مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند/ تخلفات را گزارش کنید

کرمان - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ اجباری در زمینه پرداخت شهریه در مدارس دولتی نباید وجود داشته باشد، گفت: والدین تخلفات را گزارش کنند.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدارس غیردولتی یک شهریه مصوب دارند که هر ساله بر مبنای پارامترهای موجود از سوی وزارت آموزش و پرورش برای همه مدارس در سراسر کشور شهریه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان افزایش شهریه امسال نسبت به سال قبل ۳۷ درصد است و اگر مدرسه‌ای بیشتر از این درصد شهریه اخذ کند، والدین می‌توانند به اداره مشارکت‌ها مردمی در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان یا نواحی یک و دو یا ادارات آموزش و پرورش در سراسر استان مراجعه کرده و موارد را برای بررسی گزارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مبلغ شهریه ثابت و متغیر مدارس غیردولتی باید در دفتر مدرسه در معرض دید اولیای دانش آموزان قرار داشته باشد.

رضایی در خصوص مدارس دولتی هم عنوان کرد: هیچ اجباری در زمینه پرداخت شهریه در مدارس دولتی نباید وجود داشته باشد و در صورت مشاهده تذکرات لازم به مدیر مدرسه داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تمام تلاشمان بر این است که برای آغاز سال تحصیلی جدید شهریه منصفانه‌ای برای مدارس غیردولتی تعریف شود و به هیچ عنوان بیش از آن شهریه‌ای گرفته نشود.

وی گفت: هیئت امنا در مدرسه هیئت امنایی مصوب می‌کند که برای امورات مدرسه اولیای توانمند مشارکت کنند. در مدارس عادی هم شهریه و وجهی را دریافت نمی‌کنند اما برخی والدین به مدرسه کمک می‌کنند.

رضایی در خصوص تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار هم گفت: امسال قرار است در مناطق محروم تغذیه رایگان در بین دانش آموزان به ویژه دوره ابتدایی توزیع شود. این مساله باید توسط وزراتخانه به ما ابلاغ شود.

کد خبر 5581985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha