۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵

بیش از ۲.۴ میلیون نفر متقاضی سفر اربعین هستند

بیش از ۲.۴ میلیون نفر متقاضی سفر اربعین هستند

ییش ثبت‌نام مشتاقان سفر اربعین در سامانه سماح تا صبح امروز از مرز دو میلیون و چهارصد و شصت هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب گفت: فرآیند پیش ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین همچنان ادامه دارد و تاکنون نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی همچنین از تسهیلات فراهم شده در فرایند ثبت نام زائران در سامانه سماح گزارش داد وافزود: از مجموع افرادی که ثبت نام کرده اند به ترتیب ۱۴۴۰۰۰۰، ۵۳۸۰۰۰، ۱۷۲۰۰۰ و ۷۰۰۰۰ نفرخواستار خروج از مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی هستند و بیش از ۸۶۰۰۰ نفر نیز مرز هوایی را انتخاب کرده اند.

دراین جلسه همچنین سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به خروج بیش از ۴۲۰ هزار نفر از مشتاقان سفر اربعین از کشور تا پایان دیروز اشاره و به زائران توصیه کرد که حتماً ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی و هزینه بیمه را پرداخت کنند تا از خدمات هیئت پزشکی درعراق برخوردار شوند.

درادامه این جلسه حجت الاسلام رحمانی به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای خروج زائران خارجی به ویژه اتباع پاکستانی و افغانستانی از کشور اشاره کرد و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هم از خدماتی که به زائران در این حوزه ارائه خواهد شد، گزارش داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی همچنین به هماهنگی‌ها و تعامل صورت گرفته با طرف‌های عراقی و ایرانی، فعالیت‌ها در حوزه‌های اطلاع رسانی، فضای مجازی، انتشارجزوات و کتب جیبی و برگزاری همایش‌ها و وبینارهای حضوری و مجازی اشاره کرد و گفت: علاوه بر افزایش تعداد موکب هایی که خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند صد گروه هم در بخش کودک فعال خواهند بود و تعداد گروههای روایتگری نیز نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

در این جلسه همچنین سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به راه اندازی ۷ درمانگاه در نجف، ۷ درمانگاه در کربلا و ۱۵ درمانگاه در مسیر نجف به کربلا اظهار داشت: در کاظمین، سید محمد و سامرا هم خدمات پزشکی به زائران ارائه می‌شود و با توجه به احتمال گرمازدگی زائران و ابتلاء به بیماری‌های عفونی با همکاری طرف‌های عراقی ۱۲۰ تخت در یک بیمارستان عراقی در مسیر برگشت از کربلا به نجف پیش بینی شده است.

وی همچنین به استفاده از بالگردهای اورژانس جمعیت هلال احمر در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز پیش بینی شده و دو ایستگاه بزرگ نیز در زرباطیه در داخل عراق و مرز شلمچه برای ارائه خدمات به زائرانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، فعال خواهد شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از همه بخش‌ها خواست که ضمن بررسی مشکلات، آسیب شناسی مراسم امسال را مورد توجه قرار دهند تا در سال‌های آینده با رفع آنها خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب مسئولیت هیئت پزشکی را در اربعین امسال با توجه به گرمای هوا سخت‌تر از سال‌های گذشته توصیف و تصریح کرد: جمعیت زائران در روزهای آینده بیشتر خواهد شد لذا تلاش شود نیازها هر چه سریع‌تر رفع گردد تا ان شاالله مشکلی برای زائران پیش نیاید، همچنین میهمانان سفر خود را کوتاه کنند و امکان خدمات رسانی به زائران بیشتر را برای میزبانان خود فراهم نمایند.

کد خبر 5582356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha