۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۴۷

معاون هماهنگ کننده ارتش:

اسکورت ۱۰ هزار کشتی در دفاع مقدس/ مقتدرانه در دریاها حضور داریم

اسکورت ۱۰ هزار کشتی در دفاع مقدس/ مقتدرانه در دریاها حضور داریم

نوشهر- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اسکورت ۱۰ هزار کشتی در دوران دفاع مقدس در قالب ۱۵۰ عملیات گفت: دانش و خلاقیت سبب برتری ما در دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح دوشنبه در همایش ملی جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس با بیان اینکه همایش اصلی جایگاه دانش و فناوری ۱۵ آذرماه در تهران برگزار می‌شود، افزود: در تمامی دانشگاه‌های ارتش چنین همایشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش دانش، فناوری و خلاقیت نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس مقوله اقتصاد را امری مهم دانشت و گفت: اگر اقتصاد قوی وجود داشته باشد کشوری می‌تواند جنگ را پشتیبانی کند و در آن حضور داشته باشد.

وی به عملیات مروارید و اهداف آن اشاره و صیانت دریایی کشور، انهدام سکوی نفتی عراق، نابودی نیروی دریایی عراق را از جمله اهداف آن ذکر کرد و گفت: محاصره دریایی عراق برای ضربه زدن به اقتصاد آن از دیگر اهداف بوده است.

دریادار سیاری با اظهار اینکه عراق در دوران جنگ تک محصولی بود و با صادرات نفت کشورش را اداره می‌کرد، افزود: پیشکسوتان و جانبازان در عملیات مروارید آگاهانه به دانش و اقتصاد در جنگ توجه و عملیات مروارید را طرح ریزی کردند تا اقتصاد عراق را از بین برند.

ریاست ستاد آجا با اشاره به طرح ریزی عملیات مروارید تصریح کرد: از بین بردن اقتصاد عراق در این عملیات مدنظر بود و در این عملیات سکوی نفتی عراق را منهدم کردیم.

دریادار سیاری به حمایت‌های کشورهای همسایه و خارجی از عراق در دوران جنگ، یادآور شد: اگر آنان حمایت نمی‌کردند قطعاً عراق بیش از شش ماه نمی‌توانست در جنگ دوام بیاورند و عراق بعد از جنگ به کشورهای حامی خود از جمله کویت حمله کرده است.

وی با اشاره به تکیه عملیات مروارید به علم و دانش و خلاقیت تصریح کرد: اقدام شجاعانه و مبتکرانه و دارای خلاقیت ایثارگران و شهدا در این عملیات ملموس بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: عراق تلاش کرد تا از ورود و خروج کشتی‌های نفتکش ما رد خلیج فارس و دریای عمان خللی ایجاد و ما را از نظر اقتصادی زمین گیر کند و بیش از هزار و ۲۰۰ موشک علیه کشتی‌های تجاری و نفتی ما اصابت شد اما درصد بالایی از آن به کشتی‌های ما برخورد نکرد و این ناشی از علم و دانش نیروهای ما بود.

وی با اشاره به اسکورت ۱۰ هزار کشتی نفتکش و تجاری در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی افزود: ۱۵۰ عملیات اسکورت در این دوران انجام شد و ۱۰ هزار کشتی مبادلات نفتی را انجام دادند و با بهره گیری از خلاقیت و علم و دانش و درست کردن هدف کاذب توانستیم موشک‌های دشمن را خنثی کنیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به نقش علم و فناوری در دوران دفاع مقدس افزود: با علم و دانش توانستیم خطوط عملیاتی و واردات و صادرات را حفظ کنیم و از آن بهره بریم.

رئیس ستاد آجا علم، جایگاه دانش، ابتکار و خلاقیت را در دفاع مقدس برجسته دانست و گفت: دفاع مقدس طبق فرمایش مقام معظم رهبری گنجینه‌ای به شمار می‌رود و امروز با بهره گیری از اندوخته‌های دفاع مقدس در آب‌های جهان حضور داریم و مظهر اقتدار در دریاها نیروی دریایی است.

کد خبر 5587629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha