۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

۲۰۵ هزار دانش آموز وارد مدارس فارس می شوند

۲۰۵ هزار دانش آموز وارد مدارس فارس می شوند

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حدود ۲۰۵ هزار نفر وارد در سال تحصیلی جدید وارد مدارس فارس می شوند که از این تعداد ۴۸۲ هزار و ۹۳۹ نفر پسر و ۴۵۸ هزار و ۲۶۵ نفر دانش آموز دختر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدخلیل عسکری، ظهر دوشنبه، در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: هر مجموعه‌ای دارای اسناد بالا دستی است و آموزش و پرورش فارس هم پس از تلاش‌های فراوان درطی سالیان متمادی موفق شد سند تحول بنیادین را از شورای عالی فرهنگی تدوین و دریافت کند.

وی با اعلام این نکته که این سند برای نخستین بار توسط استان فارس تدوین شده است، افزود: اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار وزیر قرار گرفت و در کشور فقط استان فارس دارای این سند تحول بنیادین است که دارای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است؛ در سند تحول به سمت تحول شش ساحتی می‌رویم که در آن به تمام ابعاد آموزشی از حیث اعتقادی، فن آورانه و علمی پرداخته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: پس از دو سال آموزش غیر حضوری مدارس به دلیل شیوع کرونا با برنامه‌ای همه جانبه به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید می‌رویم.

عسکری در ادامه با اعلام این نکته که متأسفانه ۱۰۰ نفر از فرهنگیان استان در فضای بی صدا، از کرونا جان باختند، اظهار کرد: آموزش و پرورش فارس در راستای تعامل بیشتر با اولیای دانش آموزان در امر تربیت در ایام شیوع کرونا، کتابی به عنوان والد یار توزیع کرد.

وی همچنین اظهار کرد: آموزش و پرورش فارس دارای ۵۹ اداره آموزش و پرورش ناحیه، شهرستان و منطقه، ۹ هزار و ۴۴۶ مدرسه و ۴۳ هزار کلاس درس است.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می‌شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۰۵ هزار نفر وارد مدارس خواهند شد که از این تعداد ۴۸۲ هزار و ۹۳۹ نفر دانش آموز پسر و ۴۵۸ هزار و ۲۶۵ نفر دانش آموز دختر در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

عسکری با اشاره به اینکه در استان فارس دارای تنوع مدارس هستیم، گفت: در استان فارس تعداد ۲ هزار و ۱۲۸ واحد غیر دولتی مستقر است که بیشترین آن در نواحی ۱ و۲ هستند و بر این اساس توسعه مدارس هیأت امنایی به منظور رعایت عدالت تربیتی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت و ۸۲ مدرسه هیأت امنایی در استان تشکیل شد که در سال تحصیلی جدید ۲۰ مدرسه دیگر به این تعداد افزوده شده است؛ میانگین تراکم دانش آموز استانی ۲۴ درصد و میانگین سرانه دانش آموز در کلاس‌ها در استان ۲۲.۴ درصد است.

وی در خصوص جذب معلم به سیستم آموزشی اعلام کرد: در سال جاری، یک هزار و ۲۱۹ نفر از طریق ماده ۲۸ جذب شدند که دوره آموزشی را گذرانده و سازماندهی شدند و از مهرماه به کار مشغول می‌شوند همچنین از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۶۲۵ نفر در استان نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده اند.

این مقام مسئول در خصوص میزان نقل و انتقالات فرهنگیان در استان فارس افزود: در سال جاری تعداد ۸ هزار و ۱۴۳ نفر متقاضی نقل و انتقال بودند که ۲۵ درصد آن را آقایان تشکیل می‌دادند، از این تعداد ۵ هزار و ۴۷۶ نفر در استان منتقل شدن؛ همچنین ۲۴۰ نفر متقاضی ورود به استان و ۱۲۰ نفر متقاضی خروج از استان بودند و به منظور کاهش نفوذ و تأثیرگذاری افراد در فرایند انتقال فرهنگیان از سامانه‌های موجود در اداره کل استان استفاده شده است.

وی در خصوص اعتبارات ابلاغی آموزش و پرورش استان گفت: از مهرماه ۱۴۰۰ میزان اعتبارات ملی ۸۳۱ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای خرید تجهیزات تخصیص داده شد و میزان ۷۳۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های آموزش و پرورش استان اختصاص داده شد که ۳۹۲ مدرسه را در قالب ۲۰۸۵ کلاس درس پوشش داد، همچنین اعتبارات استانی ۶۷ میلیارد تومان بود که ۴۴۹ کلاس درس را پوشش داد.

عسکری با اشاره به همراهی خیرین با آموزش و پرورش اظهار کرد: خیرین با کمک ۵۸ میلیارد تومانی به آموزش و پرورش در ساخت ۱۸۰ کلاس درس، این اداره کل را همراهی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تکریم والدین دانش آموزان در هنگام ثبت نام، تاکید کرد: از طریق وزارت آموزش و پرورش، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب سرانه فصل ۵ به مدارس استان فارس اختصاص داده شد که این مبلغ به حساب مدارس واریز شده و لذا به جز هزینه کتاب و بیمه دریافت شهریه در زمان دریافت شهریه در زمان ثبت نام، ممنوع است و در این زمینه نظارت میدانی و شبانه روزی خواهیم داشت.

کد خبر 5587951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha