۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰

سردار مؤمنی در بازدید از مرز شلمچه خبر داد؛

اعزام نیروهای کمکی داوطلب در قالب ۱۴۰۳ تیم به مرزهای اربعین

اعزام نیروهای کمکی داوطلب در قالب ۱۴۰۳ تیم به مرزهای اربعین

شلمچه- رئیس پلیس راه از اعزام نیروهای کمکی داوطلب در قالب یک هزار و ۴۰۳ تیم از ۲۰ استان کشور به مرزهای درگیر با بحث اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مؤمنی ظهر امروز سه شنبه ضمن بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران خبر داد: تردد خودروهای شخصی به مرزها افزایش یافته و به منظور بهره‌مندی زائران از ایمنی کامل در زمان رانندگی در جاده‌ها رانندگان تا به توصیه‌های پلیس‌راه توجه کافی داشته باشند.

وی افزود: زائران وقتی به داخل خاک عراق می‌روند چند روز پیاده روی و شرایط زیستی سخت را تجربه می‌کند و بر همین اساس در هنگام بازگشت خستگی بر آنها مستولی شده که باید پس از یک استراحت کافی به راهشان ادامه دهند و از سبقت، سرعت غیرمجاز، و شتاب به طور جدی خودداری کند.

سردار مؤمنی بیان کرد: با توجه به حجم زائران، ما مبنای کارمان را بر اساس سال ۹۸ قرار دادیم در این سال شاهد افزایش تصادف‌های جاده‌ای استان‌های در مسیر زائران اربعین بودیم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه مشکل عمده ما بحث شتاب و خواب‌آلودگی رانندگان است، توضیح داد: برخی از نرم افزارهای مسیریاب که زائران برای راهنمایی گرفتن آنها را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، مسیرهای فرعی را به آنها پیشنهاد می‌دهد اما استفاده نکردن زائران از این مسیرها توصیه جدی ما به آنان است زیرا این مسیرهای فرعی ناایمن هستند.

سردار مؤمنی ادامه داد: در مسیر چذابه در چند روز گذشته به دلیل عبور رانندگان از مسیرهای فرعی شاهد بروز چند تصادف منجر به فوت بودیم؛ لذا از زائران می‌خواهیم که از مسیر اصلی چذابه که از اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، بستان و چذابه می‌گذرد برای ترددشان استفاده کنند.

سردار مؤمنی با اشاره به اینکه ارائه خدمات پلیس راه به زائران تا بازگشت کامل آنان از عراق ادامه دارد، بیان کرد: ما از ۲۰ استان کشور در قالب یک هزار و ۴۰۳ تیم، نیروی کمکی به استان‌های مرزی درگیر با بحث اربعین اعزام کردیم که به طور عمده نیروهای داوطلب هستند که این کار داوطلبانه انجام می‌شود و هیچ اجبار سازمانی در کار نیست و تمام نیروها نیز با جان و دل پذیرفتن که برای خدمات رسانی بیایند.

کد خبر 5588983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha