۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵

معاون استاندار اردبیل:

نگاه گذرا محیط زیست را به مرحله نابودی کشانده است

نگاه گذرا محیط زیست را به مرحله نابودی کشانده است

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نگاه گذرا به محیط زیست این حوزه را به مرحله نابودی کشانده و شایسته است مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر سه‌شنبه در دومین روز از فعالیت کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها و نگرش‌ها باید در حوزه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی محدود به زمان و مقطع خاص نباشد بلکه با یک حرکت مستمر و واقع‌بینانه بتوانیم چالش‌های این حوزه را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: امروز چالش بزرگ خشکسالی، کم آبی و بی‌توجهی به سلامت محیط زیست زندگی انسان‌ها را به مخاطره انداخته و اگر تدبیری نیندیشیم در این سه حوزه بزرگترین آسیب‌ها و نگرانی‌ها را شاهد خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در بحث محیط زیست سالم در کنار تبلیغ و کار رسانه‌ای اصولی، بهتر است شهرداری‌ها در حوزه مسئولیت خود به فکر اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله و امحای پسماند به شکل اصولی باشند تا در این چرخه آسیبی به محیط زیست و محیط پیرامونی انسان‌ها وارد نشود.

میرجعفریان افزود: خطری که امروز جوامع بشری را تهدید می‌کند بالاتر از کمبود منابع آب، غفلت و بی‌احتیاطی به محیط زیست سالم است که در یک فرآیند تدریجی می‌تواند مخاطرات جدی را برای زندگی بشر رقم بزند.

معاون استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار صیانت از منابع طبیعی و مواهب خدادادی، بهتر است با استفاده از الگوهای علمی ارائه شده در دنیا در کشورمان و استان اردبیل نیز برنامه‌های توسعه‌ای مد نظر قرار گیرد تا ما بتوانیم به دور از شتاب‌زدگی و کارهای مقطعی به صورت اصولی و علمی در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی گام‌های مؤثر و جدی را برداریم.

کد خبر 5589275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha