۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷

طی ۶ ماه نخست سال جاری؛

۸۶۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی توسط کمیته امداد جمع‌آوری شد

۸۶۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی توسط کمیته امداد جمع‌آوری شد

بجنورد- معاون مشارکت‌های کمیته امداد از جمع‌آوری ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی طی سال جاری خبر داد و گفت: کمک‌های مردم در همان محل زندگی خودشان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله آسوده پیش از ظهر پنج شنبه در جشنواره زکات اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، شورای زکات باید جدی گرفته شود.

معاون مشارکت‌های کمیته امداد با بیان اینکه آئین نامه قانون زکات، در دست پیگیری است، گفت: با توجه به رویکرد دولت مردمی و انقلابی که بر پایه کاهش فقر است باید استانداران و فرمانداران پای کار باشند تا بتوانیم گامی مثبت در این مسیر برداریم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری مبلغ ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک در بخش‌های مختلف در سراسر کشور جمع آوری شده است، گفت: این مبالغ شامل کمک‌های مردمی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ایتام، ۳۳۰ میلیارد تومان صدقه و … بوده است.

آسوده با اشاره به اینکه گاهی برای مردم سوال پیش می‌آید که کمک‌های جمع آوری شده در کمیته امداد صرف چه اموری می‌شود، توضیح داد: این اطمینان داده می‌شود که هیچ هزینه اجرایی از کمک‌های مردمی تأمین نمی‌شود همچنین، هیچ کمک مردمی از شهری به شهر دیگر و یا کشور دیگر اختصاص داده نمی‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: پرداخت زکات، فقر مطلق را از بین خواهد برد، امید داریم که روزی با ترویج این فرهنگ فقر از جامعه برچیده شود.

کد خبر 5608286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha