۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴

برای اولین بار در شیراز انجام شد؛

راه اندازی دفتر پژوهش سرای آموزش و پرورش در پارک علم و فناوری

راه اندازی دفتر پژوهش سرای آموزش و پرورش در پارک علم و فناوری

شیراز - مسئول پژوهش سراهای دانش آموزی فارس گفت:در راستای تحقق سیاست راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت، دفتر پژوهش سرای آموزش و پرورش در پارک علم و فناوری شیراز راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا پورخسروانی گفت: در راستای تحقق سیاست جدید دولت مردمی سیزدهم مبنی بر راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت در کنار اردوهای راهیان نور، اداره کل آمورش فارس برای اجرای این سیاست به عنوان اولین و تنها استان، اقدام به راه اندازی رسمی دفتر فعالیت اداره کل آموزش و پرورش در پارک علم و فناوری شیراز کرده است.

مسؤول پژوهش سراهای دانش آموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: بر این اساس استان فارس با راه اندازی این دفتر، ارتباط و تعامل بین دانش آموزان و فرهنگیان استان با شرکت‌های دانش بنیان را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود دنبال می‌کند تا زمینه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را فراهم کند.

پورخسروانی گفت: آئین افتتاحیه این دفتر در پی انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری، و هم زمان با برگزاری گردهمایی سالانه مدیران ۶۰ پژوهش سرای استان فارس، در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.

مسؤول پژوهش سراهای دانش آموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: عمده ترین فعالیت‌های این دفتر، در حوزه پژوهش سراهای دانش آموزی استان است و تلاش خواهد کرد امور این مراکز، از جمله طرح‌ها و برنامه‌ها را پیگیری می‌کند.

وی همچنین گفت: دعوت آموزش و پرورش از سایر نهادها و دستگاه برای بهره برداری از ظرفیت علمی این نهاد به ویژه در بخش دانش آموزی و انجام پروژه‌های علمی مشترک از دیگر فعالیت‌های این دفتر در پارک علم و فناوری خواهد بود.

پورخسروانی ضمن قدردانی از همکاری پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و سازمان علمی پژوهشی بسیج، تاکید کرد: این دفتر نقش پل ارتباطی بین دانش آموزان و فرهنگیان استان با شرکت‌های دانش بنیان را ایفا خواهد کرد. و در بحث تعامل با پژوهشگاه‌ها و تغذیه پژو هش سرا نیز فعالیت خواهد کرد.

یادآور می‌شود: پژوهش سرای دانش آموزی استان فارس در دو سال اخیر رتبه اول کشوری را در جشنواره ملی علمی پژوهشی کسب کرده است.

کد خبر 5612617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha