۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲

رئیس اداره میراث‌فرهنگی اراک تاکید کرد؛

نقش مهم دهیاران و اعضای شورای روستاها در حفاظت از آثارتاریخی اراک

نقش مهم دهیاران و اعضای شورای روستاها در حفاظت از آثارتاریخی اراک

اراک- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اراک گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها از مهم‌ترین عوامل اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی استان محسوب می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی آقازیارتی در این رابطه گفت: نشست دهیاران و اعضای انجمن میراث‌فرهنگی برای آموزش به عموم مردم و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی در بخشداری معصومیه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه به تشریح اساسنامه انجمن میراث‌فرهنگی پرداخته شد و احکام اعضای انجمن و اساسنامه و شرح وظایف به مسؤلان و دهیاران بخش معصومیه ابلاغ شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: همچنین با استفاده از کلیپ‌های آموزشی و پاورپوینت جرائم صورت گرفته در حوزه میراث‌فرهنگی به اعضای انجمن و دهیاران آموزش داده شد.

آقازیارتی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات آموزشی توسط دهیاری‌ها و انجمن‌ها برای عموم مردم جامعه در سطح روستاها با هدف حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها از مهمترین عوامل اجرایی در حفاظت از آثار تاریخی استان محسوب می‌شوند و حفاظت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی استان بدون یاری و همکاری این افراد و تنها به وسیله پرسنل یگان حفاظت امکانپذیر نیست.

وی هدف از تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی را حفاظت و پاسداری از حریم میراث‌فرهنگی، شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آداب و رسوم بومی و محلی و شناسایی، معرفی و حمایت از صنایع‌دستی بومی دانست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: انتظار می‌رود با آموزش و فعال‌سازی این انجمن‌ها در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سطح بخشها و روستاهای شهرستان شاهد همکاری ادارات و نهادهای مختلف و مردم محلی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشیم.

کد خبر 5612860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha