۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

۴۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در حال ساخت است

۴۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در حال ساخت است

زنجان-معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۴۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت محمدی ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از دانش‌آموزان قهرمان، پیشکسوتان و معلمان تربیت‌بدنی استان زنجان گفت: امروز ورزش و تربیت‌بدنی ابزار تمدن‌ساز است.

وی با بیان اینکه امروزه ورزش و تربیت‌بدنی یکی از ابزارهای تمدن هویت‌ساز در همه جوامع است، اظهار داشت: نشاط، شادابی و سلامت روح و روان را به اقشار مختلف جامعه تزریق می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، به نقش پررنگ رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم و دانش‌آموزان در برنامه‌های ورزشی و تربیت‌بدنی تاکید کرد و گفت: به باور شخصی بنده پیوست رسانه‌ای امری بسیار مهم و تأثیرگذار است.

محمدی تاکید کرد: متأسفانه آموزش‌وپرورش استان در بخش مستندسازی عملکردها ضعیف عمل می‌کند.

وی افزود: ایجاد مراکز ورزشی متعدد در نقاط کم‌برخوردار شهر و استان در حال پیگیری است و پیرو همین سیاست ۴۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سطح استان در حال ساخت است و برخی به افتتاح رسیده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: این مراکز نیز در دهه فجر و ۱۳ آبان‌ماه برای استفاده دانش‌آموزان افتتاح خواهد شد که با افتتاح این مراکز ۲۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی و تربیتی استان زنجان افزوده می‌شود.

محمدی گفت: امروز ۱۸.۳۸ درصد دانش‌آموزان دچار ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی، ۳۲ درصد مردم دچار افسردگی، ۵۹ درصد مردم دچار اضافه وزن، ۴۶ درصد مبتلا به کلسترول بالا هستند.

وی تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر مبتلا به کم‌تحرکی است و ۳۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی دچار چاقی هستند.

کد خبر 5613319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha