۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴

استاندار گلستان عنوان کرد؛

گلایه از کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی گلستان نسبت به رشد جمعیت

گلایه از کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی گلستان نسبت به رشد جمعیت

گرگان- استاندار گلستان از کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی گلستان نسبت به رشد جمعیت گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: خانواده مهم ترین نهاد در کشور است و هر اتفاقی خوبی در کشور از نهاد خانواده آغاز می‌شود.

استاندار گلستان با گلایه از کم کاری برخی دستگاه‌های استان نسبت به مسئله جمعیت گفت: باید همه مسئولان نسبت به اجرای دستورالعمل‌ها اهتمام داشته باشند، برخی قوانین در کشور ما مانند حروف «والی» شده که نوشته می‌شود اما خوانده نشده و نسبت به اجرای آن کوتاهی می‌شود.

وی گفت: انبوه سازی، کوچک سازی مسکن و اجاره به شرط تملیک راه حل حمایتی از زوج‌های جوان در سال‌های اول ازدواج است که باید به جد پیگیری شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: نهادهای دولتی امکانات خود را برای برگزاری مراسم ازدواج به صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

وی با تقدیر از نهادهای نظامی کشور گفت: قانون خدمت کردن سربازان متاهل در شهر محل سکونت و برخورداری از حقوق دو برابری در راستای حمایت از جوانی جمعیت به خوبی اجرا می‌شود که این وظیفه مندی باید سرلوحه دیگر دستگاه‌ها قرار بگیرد.

زنگانه با بیان اینکه کارهای ما در حوزه فرزندآوری زیاد است ولی عمق ندارد، گفت: در انتخاب روش‌ها باید گزینشی عمل کرد و هر کاری که انرژی و هزینه کمتر و اثربخشی بیشتری دارد را انتخاب کرد.

استاندار گلستان بیان کرد: دستگاه‌ها باید برای کارکنان مجرد برنامه داشته باشند و کارمندان مجرد را به ازدواج تشویق کنند.

وی با بیان اینکه پیام‌ها برای ترویج فرزندآوری باید کوتاه ولی اثرگذار باشد، گفت: همان طور که در سال‌های پیش هرجا می‌رفتیم «شعار فرزند کمتر زندگی بهتر دیده می‌شد» امروز باید عکس آن را منتشر کنیم.

زنگانه تاکید کرد: باید برنامه مداخله‌ای در محلات، شهرها و روستاهای کم‌جمعیت‌تر داشته باشیم و با برنامه‌های ترویجی و فرهنگی به رشد جمعیت در استان کمک کنیم.

کد خبر 5614696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha