۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

فیلتر ممبران فیلمتک

فیلتر ممبران فیلمتک

ممبران فیلمتک در مقیاس های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی برای تصفیه آب تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فیلتر ممبران فیلمتک یکی از شناخته شده ترین و مرغوب ترین فیلترهای ممبران در سراسر جهان است. ممبران فیلمتک با تکیه بر مطالعه و دانش تخصصی و هم چنین در خط تولید کاملاً اتوماتیک تولید می‌شود، به همین دلیل کیفیت غشا و عملکرد بسیار مطلوبی در فرایندهای فیلرتاسیون مختلف دارد.

علاوه بر این ممبران فیلمتک، در مقایسه با دیگر برندهای معتبر تولید کننده ممبران، طول عمر بالاتری در فرایند تصفیه خواهد داشت. در واقع ممبران فیلمتک اصل هر آن چه که از کیفیت، بازدهی و طول عمر بالا و کاهش هزینه‌های دستگاه تصفیه آب نیاز دارید را یک جا برطرف می‌کند.

ممبران فیلمتک در مقیاس‌های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی برای تصفیه آب تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقیاس خانگی، دستگاه تصفیه آب فیلمتک یکی از پرکاربردترین سیستم‌های تصفیه آب در میان برندهای مختلف تولید کننده دستگاه تصفیه آب خانگی است.

ممبران فیلمتک اصل در فرایند فیلتراسیون آبی با خلوص بسیار بالا و در حدود ۹۹% را ایجاد می‌کند. قیمت فیلتر ممبران فیلمتک با توجه به وارداتی بودن این فیلترهای ممبران آمریکایی به قیمت ارز در کشور بستگی دارد و به صورت به روز اعلام می‌شود.

آن چه مشخص است به نسبت هزینه‌ای که برای خرید ممبران فیلمتک می‌کنید، در عوض ممبرانی با طول عمر و کیفیت بسیار بالاتر را نسبت به دیگر برندها دریافت می‌کنید، که با کاهش هزینه‌های نگهداری از سیستم و عملکرد طولانی مدت و عالی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

در ادامه انواع فیلتر ممبران فیلمتک را با هم بررسی می‌کنیم، تا در صورت نیاز به استفاده از آنها بدانید هر کدام برای چه مواردی کاربرد دارند.

دسته بندی انواع فیلتر ممبران فیلمتک را می‌توان بر اساس پارامترهای مختلف انجام داد که شامل موارد زیر می‌شوند:

۱- انواع فیلتر ممبران فیلمتک بر اساس نوع آب ورودی

آب ورودی به دستگاه تصفیه آب فیلمتک می‌تواند آب شهری، لب شور یا شور باشد. بر همین اساس انواع فیلتر ممبران فیلمتک جهت تصفیه آب طراحی و تولید شده است.

برای تصفیه آب شهری از ممبران فیلمتک با کد TW (Tap Water)، برای آب‌های لب شور کد BW (Brakish Water) و برای آب‌های شور مانند آب دریا از کد SW (Sea Water) استفاده می‌شود.

۲- انواع فیلتر ممبران فیلمتک بر اساس نوع کاربرد

فیلمتک بر مبنای نوع کاربرد با عناوین فیلتر ممبران خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی نیز شناخته می‌شود. در مقیاس خانگی از فیلترهای ممبران با ظرفیت‌های ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ گالن استفاده می‌شود.

برای دستگاه‌های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلترهای ممبران ۱۰۰ و ۴۰۰ گالن و برای دستگاه تصفیه آب صنعتی، ممبران هایی با سایز ۴ و ۸ اینچ به ترتیب با ظرفیت‌های اسمی ۹،۰۰۰ و ۴۰،۰۰۰ لیتر در شبانه روز (این اعداد نشان دهنده ظرفیت اسمی ممبران است و در عمل ظرفیت واقعی ممبران از این مقدار کم‌تر است) استفاده می‌شوند.

۳- انواع فیلتر ممبران فیلمتک بر اساس سایز

سایز فیلترهای ممبران فیلمتک در مقیاس تصفیه آب صنعتی مطرح می‌شود که، شامل دو سایز ۴ و ۸ اینچ هستند. بسته به ظرفیت دستگاه تصفیه آب از یک یا چند ممبران ۴ یا ۸ اینچ در دستگاه استفاده می‌کنند. ظرفیت تصفیه ممبران ۸ اینچ نسبت به ممبران ۴ اینچی بیش‌تر است.

پرکاربردترین مدل‌های فیلتر ممبران فیلمتک

فیلتر ممبران فیلمتک

در میان مدل‌های مختلف فیلترهای ممبران فیلمتک برخی از مدل‌های پرکاربردتر هستند که، در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

مقیاس خانگی: در مقیاس خانگی فیلترهای ممبران ۵۰ و ۷۵ گالن فیلمتک در مقایسه یا ظرفیت ۱۰۰ گالن آن کاربرد بیش‌تری دارند.

مقیاس نیمه صنعتی: در مقیاس نیمه صنعتی بسته به ظرفیت دستگاه از فیلترهای ممبران ۱۰۰ و ۴۰۰ گالن استفاده می‌شود که، ظرفیت ۱۰۰ گالن آن در این مقیاس بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقیاس صنعتی: در مقیاس صنعتی بیش‌ترین کاربرد برای مدل‌های ۴ و ۸ اینچ به ترتیب مربوط به مدل‌های BW۳۰-۴۰۴۰ و BW۳۰-۴۰۰ است.

در مقیاس صنعتی انواع دیگر ممبران فیلمتک نیز تولید می‌شوند، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ممبران های تصفیه آب صنعتی با کد HR : برای دفع بالای املاح و نمک‌های آب

ممبران های کد HRLE: که دفع بالا را در کنار مصرف کم انرژی تضمین می‌کنند.

ممبران های صنعتی کد LE: برای مصرف کم انرژی طراحی شده اند.

ممبران های کد XLE: ترکیب از دفع بالا و مصرف کم انرژی را در سیستم ایجاد می‌کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5621989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha