۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸

فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

بازدهی برخی از پایگاه‌های بسیج از بعضی دستگاه‌ها بیشتر است

 بازدهی برخی از پایگاه‌های بسیج از بعضی دستگاه‌ها بیشتر است

کرمان - فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه کشور نیاز به کار جهادی دارد گفت: می بینیم که بازدهی برخی از پایگاه ها با کمترین امکانات از دستگاه های با بودجه کلان بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نظری ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح جشنواره و نمایشگاه اسوه در کرمان اظهارداشت: در سال‌های گذشته ما در زمینه جوانان غفلت کرده‌ایم اما دشمن از همین مساله سو استفاده کرده و روی جوانان ما کار کرده است و در حوادث اخیری که روی داده است می‌بینیم که از آنها سو استفاده می‌کند و برخی را به عنوان لیدر انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی بسیج به عنوان یک نیرو معرفی شد شاید بسیاری متوجه نقش مهم این نیرو نبود اما به مرور زمان مشخص شد جایگاه بسیج چقدر مهم است و بعد از دفاع مقدس بسیج در بحث بازسازی کارهای بسیار مهمی انجام داد و حتی روند رو به رشد در زمینه‌های مختلف علمی داشت و تازه همه فهمیدند امام خمینی چه کار بزرگی کردند و چه دیدی وسیعی داشتند.

نیاز به کار مضاعف داریم

وی بیان کرد: امروز هر جا کاری روی زمین بماند این بسیج است که حضور می‌یابد و مشکلات را رفع می‌کند در بخش‌های مختلف علمی دانشجویان، دانش آموزان و اساتید بسیجی چه نقش به سزایی دارند. امروز در بحث دفاعی امنیتی و پژوهشی بسیج با کارهای بزرگی که انجام داده توانسته رسالت خود را به انجام برساند، رضای کننده است اما قانع کننده نیست.

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیری که روی داد دیدیم که باید کار مضاعف و بیشتر انجام دهیم و بازنگری کنیم.

وی گفت: حضرت آقا در خصوص پایگاه‌های بسیج می‌فرمایند پایگاه‌های بسیج ستون‌های قدرتمند نظام و ریشه با عظمت انقلاب هستند. بسیج امروز در مقیاس کوچک یک نظام کوچک است و باید از جز به کل برسیم و مشکلات مردم را رفع کنیم و در راستای تکامل پیش برویم و به سمت تحقق گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

باید سراغ سایر عزیزانمان در جامعه بریم و مشکلاتشان را حل کنیم

فرمانده سپاه ثارالله بیان کرد: خیلی از مسائلی که پیش آمده است به دلیل غفلت ماست و باید سراغ سایر عزیزانمان در جامعه بریم، ما غفلت کردیم اما دشمن از طریق فضای مجازی سراغ آنها رفته است باید سازمان‌ها و برنامه‌ها را گسترش دهیم و روشنگری کنیم.

سردار نظری بیان کرد: هدف ما از برپایی نمایشگاه‌های اسوه خدمت به جامعه است و پایگاه‌ها در عرصه‌های مختلف آماده خدمات به مردم و اقشار مختلف هستند.

بازدهی برخی از پایگاه‌های بسیج از بعضی دستگاه‌ها بیشتر است

وی گفت: پایگاه‌های بسیج با کمترین امکانات کارهایی را انجام دادند که شاید اگر این کارها نبود وضعیت ما از چیزی که الان هستیم عقب تر بود.

وی ادامه داد: بحث برون سازی را باید بیشتر کنیم، برخی از دستگاه‌ها با آن اعتبارات و بودجه کلانی که می‌گیرند برخی مواقع به اندازه یک پایگاه بسیج کار نکرده‌اند و این شاید یک تلنگری برای آنها باشد زیرا الان با کار اداری نمی‌توان کار کرد بلکه باید کار جهادی کنیم.

سردار نظری افزود: اینکه صبح بیایم و بعد از ساعت اداری خانه برویم جواب نمی‌دهد بلکه همه مدیران باید جهادی پای کار باشند. وقتی یک مدیر نگاه کند و ببینید یک پایگاه چه تأثیر گذاری دارد شاید روی آنها هم تأثیر بگذارد و مشکلاتی مثل اشتغال، فقر و حاشیه نشینی رفع شود.

در فضای مجازی باید کار تبیینی کنیم

وی گفت: در بحث تبیینی باید کار ویژه کنیم در فضای مجازی دشمن دارد کار می‌کند و هزینه زیادی کرده است الان کشوری که قدرتمند است که سایبری و عملیات مجازی خوبی انجام دهند، آیا کسی فکر می‌کرد در کف خیابان در مدارس و دانشگاه‌ها ما اینقدر بچه‌های ما تأثیر پذیری داشته باشند؟ ما باید فضای مجازی را جدی می‌گرفتیم دشمن روی مهدهای کودک ما در دهه ۷۰ و ۸۰ کار کردند و الان داریم می بنیم چه تأثیری داشته‌اند.

وی افزود: ما غفلت کردیم و دشمن سرمایه گذاری کرد و الان از برخی اینها به عنوان لیدرهای اقداماتی که کف میدان انجام می‌دهند استفاده می‌کنند و متأسفانه می بی نم جوانان ما را اغفال کردند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: یکی از کارهای بزرگ ما در جهاد تبیین در فضای مجازی است و باید در این مسیر پیش برویم.

وی در خصوص جشنواره اسوه نیز گفت: جشنواره استانی اسوه استانی با حضور در ۱۵ سرفصل تربیتی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی، اشتغالزایی، فرهنگی، علمی، دفاعی، امنیتی، فضای مجازی و سازندگی و… در کرمان در حال برگزاری است و از عموم مردم می‌خواهیم با شرکت در این جشنواره با فعالیت بسیجان آشنا شوند.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در قالب ۵۶ غرفه آغاز شده و ۸ غرفه برتر به مرحله کشور راه خواهند یافت.

وی گفت: بسیج محله اسلامی یکی از طرح‌های مهم است که در ۷۲۵ منطقه کرمان راه اندازی شده است و در این نمایشگاه نیز نمود پر رنگ دارد.

کد خبر 5622181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha