۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور:

۱۳۵ میلیون هکتار جنگل و مرتع در ایران وجود دارد

۱۳۵ میلیون هکتار جنگل و مرتع در ایران وجود دارد

شهرکرد- جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار جنگل و مرتع در سطح ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی‌مقدم صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای حفظ، حراست و نگهداری هر ۶ هزار هکتار از جنگل‌های کشور و یا ۳۰ هزار هکتار مرتع یک قُرُق‌بان فعالیت می‌کند.

وی افزود: حفظ، حراست و نگهداری از جنگل‌ها و مراتع ایران وظیفه‌ای همگانی به‌شمار می‌رود و به یک دستگاه اجرایی دولتی محدود نمی‌شود به‌همین منظور گروه‌های مختلف مردم و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) باید در این زمینه به دولت کمک کنند.

محمدی‌مقدم به لزوم مقابله با انواع تخلف در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور اشاره و تصریح کرد: برای تسریع در روند این مهم شماره تلفن ۱۳۹ مشخص و تعیین شده که نیازمند همکاری گروه‌های مختلف جامعه و دوست‌داران حوزه منابع‌طبیعی است.

وی با اشاره به کافی بودن قوانین جمهوری اسلامی برای برخورد با متخلفان حوزه قاچاق چوب و زغال یادآور شد: به‌منظور برخورد جدی با متخلفان بخش منابع‌طبیعی و آبخیزداری در کشور مجازت‌های قابل‌توجهی پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5625588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha