۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴

فردا دوشنبه؛

«مست و سنگستان» نقد و بررسی می‌شود

«مست و سنگستان» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «مست و سنگستان» نوشته حجت‌الله ایروانی فردا دوشنبه ۱۶ آبان توسط خانه کتاب و ادبیات نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مست و سنگستان» نوشته حجت اله ایروانی فردا دوشنبه ۱۶ آبان توسط خانه کتاب و ادبیات ایران نقد و بررسی می‌شود. این کتاب خاطرات شفاهی عزیزالله فرخی از جنگ و دوران اسارت است و انتشارات روایت ۲۷ بعثت آن را منشتر کرده است.

نویسنده کتاب، راوی آن را این‌گونه معرفی می‌کند؛ یکی از بچه‌های مشتی و باصفای امام‌زاده حسن تهران، از بچه‌های گردان ۹ پادگان حضرت ولی‌عصر (عج). عزیزالله فرخی ۷ سال در اسارت نیروهای بعثی عراق بود و پس از جنگ در سازمان تاکسیرانی مشغول به کار شد و به‌واسطه یک‌دوست مشترک با نویسنده کتاب آشنا شد. خاطرات او در این کتاب در دو بخش اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ دوران جنگ و پیش از اسارت، و سال‌های اسارت در عراق.

فرخی در کتاب پیش‌رو، خاطرات عملیات بیت‌المقدس، دیده‌بانی، مجروح‌شدنش روی قله ۱۹۰۴ و سپس اسارتش در اردوگاه‌های عراق را روایت کرده است. این خاطرات از قِبَل ۳۰ ساعت مصاحبه و گفتگو و دوجلد سالنامه که خاطرات فرخی را شامل می‌شدند، استخراج و تنظیم شده‌اند. پس از گفتگوها هم، نویسنده و راوی، حدود سه‌سال به تنظیم و تدوین آن‌ها اختصاص پیدا داده‌اند. در این خاطرات، افرادی مانند شهید همت، شهید محسن وزوایی، شهید مهدی خندان، رضا چراغی و … حضور دارند.

جلسه نقد و بررسی کتاب «مست و سنگستان» با حضور حجت اله ایروانی به عنوان نویسنده کتاب، عزیزاله فرخی راوی کتاب و محمد قاسمی پور به عنوان منتقد از ساعت ۱۵ در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 5625806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha