۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا در کرمانشاه متوقف شده است

روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا در کرمانشاه متوقف شده است

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا در کرمانشاه متوقف شده است.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موج آنفلوانزا در استان کرمانشاه فروکش کرده، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته شاهد روند افزایشی مبتلایان آنفلوانزا بودیم اما در حال حاضر این روند افزایش متوقف شده و نسبت به روزهای گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول و نکات بهداشتی نقش مهمی در کاهش انتقال ویروس دارد، افزود: اگرچه ویروس آنفولانزا مانند ویروس کرونا جهش و انتقال بر اساس رعایت رفتار بهداشتی مردم می‌تواند سرعت بالایی‌تری داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر روند نزولی انتقال ویروس آنفولانزا قابل پیش بینی نبوده و بستگی به اتفاقات پیش رو باید دید که روند آن به چه سمتی خواهد بود اما با این حال تاکنون سه مورد مبتلای مشکوک به مرگ در استان شناسایی شده که علت مرگ آنها هنوز قطعی نبوده و در حال بررسی هستیم.

شکیبا با بیان اینکه امکان ابتلاء به ویروس آنفلوانزا برای چندین مرتبه نیز ممکن است، خاطر نشان کرد: یکی از اشتباهات عامه مردم احساس امنیت پس از مبتلا به این بیماری بوده و این در حالی است که با فعالیت قوی این ویروس در جامعه امکان ابتلای هر فرد برای چهارمین بار در طول سال نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی به طور جدی‌تر توسط تمامی افراد مبتلا و غیر مبتلا دنبال شود پیش‌بینی برای عبور از این پیک در آینده نزدیک را خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بر تزریق واکسن برای گروه‌های حساس در جامعه تاکید و بیان کرد: ظرفیت چهار سو آنفلوانزای امسال برای گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان بالای ۶۵ سال، زنان باردار، مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان زیر ۶ سال خطرناک بوده و نیاز است هرچه سریع‌تر واکسن خود را تزریق کنند.

شکیبا در پایان به تزریق واکسن پس از بهبودی کامل اشاره کرد و یاد آوری کرد: افراد مبتلا پس از درگیری با ویروس نباید واکس تزریق کنند و حداقل ۲ هفته پس از بهبودی کامل اقدام کنند.

کد خبر 5627782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha