۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

فاخرترین جلوه توانمندسازی معلولان در عرصه هنر و تئاتر است

فاخرترین جلوه توانمندسازی معلولان در عرصه هنر و تئاتر است

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمندسازی معلولان از اهداف اصلی و رویکردهای این سازمان بود و فاخرترین جلوه توانمندسازی آنها در عرصه هنر و تئاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان حسینی ظهر یکشنبه در افتتاحیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع)، با بیان اینکه توانمندسازی معلولان از اهداف اصلی و رویکردهای این سازمان بود و هنر تئاتر به عنوان بخشی از این فرایند مورد توجه جدی است، گفت: سازمان بهزیستی فعالیت‌های بسیار زیادی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت دارد که فاخرترین جلوه توانمندسازی این سازمان در عرصه هنر و تئاتر است که افراد دارای معلولیت به بهترین شکل این توانمندی را به ظهور رسانده‌اند.

وی افزود: جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع) فرصتی است تا افراد دارای معلولیت با زبان هنر و خلاقیت افکار عمومی را با چالش‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات آشنا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: افراد معلول دارای توانمندی‌های بالایی در حوزه‌های مختلف هستند و این توانمندی‌ها نقش مهمی در رفع مشکلاتت و چالش‌ها مربوط به این قشر دارد.

حسینی افزود: استان زنجان برای سومین‌بار از ۲۲ آبان‌ماه الی ۲۵ آبان‌ماه میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای (طلوع) و هنرمندان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان است.

در ادامه مراسم داور ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «طلوع» با بیان اینکه این جشنواره یک جشنواره کاربردی است که هدف خاص روانی، اجتماعی و فرهنگی را تعقیب می‌کند، گفت: نباید از این چارچوب آن خارج شویم زیرا به اینجا نیامده‌ایم که یک کار فرهنگی و تجربی ببینیم، بلکه حضور داریم تا ببینیم این هنر با همه شایستگی‌هایش چه کمکی به ما می‌کند.

قطب الدین صادقی با تاکید بر اینکه تعریف تئاتر طلوع کاملاً مشخص است و باید در چارچوب و اهداف مشخصی باشد، افزود: مددجویان هنرمندی که در این جشنواره حضور دارند باوجود دشواری‌های شخصی و اجتماعی از تلاش دست نکشیدند و خستگی‌ناپذیری بخشی از سرنوشت و سخت‌کوشی بخشی از هویت ما است.

وی خواستار بالا بردن کیفیت آثار ارائه شده در جشنواره طلوع شد و ادامه داد: باید به کیفیت هنری ارزنده کار بیش از هر چیز دیگری بها داد زیرا اگر اثر ضعیف باشد و قدرت تأثیر بر مخاطب را از دست دهد ممکن است نتیجه عکسی دهد ولی با یک تکیه درخشان و تلاش هنری می‌توانید به بهترین شکل ممکن مفهوم موردنظر را ارائه و مخاطب را متحول کنید.

کد خبر 5630991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha