۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹

مدیرکل حفاظت‌ محیط‌زیست استان زنجان:

کلرشویی به‌ طور مطلق در شهرک صنعتی روی زنجان تخلف است

کلرشویی به‌ طور مطلق در شهرک صنعتی روی زنجان تخلف است

زنجان-مدیرکل حفاظت‌ محیط‌زیست استان زنجان گفت: کلرشویی به‌ طور مطلق در شهرک صنعتی روی زنجان تخلف است و نباید این کار انجام شود.

محمدرضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره برخی مطلب مطرح شده در مورد کلرشویی در واحدهای فرآوری روی، گفت: کلرشویی فرآیندی برای جداسازی روی از برخی منابع حاوی این فلز است.

وی افزود: یون کلرید وقتی وارد آب شود آب نمک ایجاد می‌کند اما زمانی که غلظت آن بالا رود، تبدیل به آب شور مثل دریا می‌شود اگر این آب وارد محیط زیست شود، ممکن است شوره‌زار ایجاد کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با تأکید بر اینکه کلرشویی مطلقاً ممنوع است، ادامه داد: محیط نسبت به این موضوعات حساس بوده و پس از دریافت گزارش نسبت به کلرشویی در شهرک روی چند شب متوالی با جضور در این مرکز کار نمونه‌برداری را انجام داد.

یافتیان افزود: این واحد ادعا می‌کرد که کار کلرشویی را بدون آسیب به محیط زیست انجام می‌دهد اما پایش‌های محیط زیست ادعای این فرد را ثابت نکرد و از این کار جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و اشتغال نیز در سیاست‌ها دخیل است، گفت: در هر صورت باید به سمت استانداردسازی صنایع پیش برویم که البته رعایت این حداقل‌ها نیز کار ساده‌ای نیست و اکنون شاهد هستیم صنایع نیز خود را مکلف به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی می‌دانند و این موضوع امیدوارکننده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان در مورد اظهارات مردم در خصوص مشاهده توده‌های دود تصریح کرد: فرآیند تولید در صنایعی مثل سیمان و فولاد به نحوی است که کوره‌های آن‌ها باید به طور مداوم روشن باشد، وقتی در کوره تغذیه انجام می‌شود،

یافتیان افزود: دما به سرعت بالا می‌رود و حجم خوراکی که وارد مخزن شده، دارای رطوبت است که با افزایش ناگهانی دما، حجم بزرگی از آب بخار می‌شود که می‌تواند مواد دیگری نیز به همراه داشته باشد اما در مجموع آلوده‌کننده نیست چراکه بخش قابل توجهی از آن را بخار آب تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5633180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      کی که اجراش کنه گور پدر ملت گوش شنوایی نیست