موافقت رژیم صهیونیستی با ارسال «تجهیزات راهبردی» برای اوکراین

موافقت رژیم صهیونیستی با ارسال «تجهیزات راهبردی» برای اوکراین

رسانه ها از موافقت رژیم صهیونیستی تحت فشارهای آمریکا با تأمین مالی ارسال «تجهیزات راهبردی» به اوکراین خبر دادند اما تل آویو برای جلوگیری از خشم روسیه از افشای ماهیت این تجهیزات خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تل آویو با تأمین مالی ارسال تجهیزات راهبردی به اوکراین از طریق کشور ثالث موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تل آویو تحت فشار آمریکا با تأمین مالی ارسال تجهیزات راهبردی به اوکراین موافقت کرده است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی گزارش داد که مقامات آمریکایی چند هفته پیش با اصرار از مقامات صهیونیست درخواست کردند تا به روند تلاش کشورهای ناتو برای کمک به کی یف بپیوندند.

این منابع اظهار داشتند که واشنگتن از تل آویو درخواست کرده است تا سامانه‌های پدافند هوایی را در اختیار کی یف قرار دهد. اگرچه مقامات صهیونیست قبلاً این درخواست را به طور رسمی رد کرده بودند، اما رژیم صهیونیستی و واشنگتن توافق کردند که تل آویو تأمین مالی ارسال «تجهیزات راهبردی» را برای طرف اوکراینی به عهده بگیرد.

منابع مذکور تصریح کردند که دولت اسرائیل به ریاست «یائیر لاپید» با این اقدام موافقت کرده اما کابینه تا کنون از اظهار نظر رسمی در این زمینه خودداری کرده است. به گفته این منابع، تل آویو در مجموع چند میلیون دلار برای این اهداف هزینه کرده که به یکی از کشورهای عضو ناتو که به شدت در تأمین تجهیزات نظامی اوکراین مشارکت دارد (لهستان)، منتقل شده است. کشور مذکور نیز با پولی که دریافت کرده بود، همان تجهیزات راهبردی مورد نظر را خریداری و به اوکراین ارسال کرد.

در گزارش روزنامه هاآرتص به ماهیت دقیق تجهیزات راهبردی اشاره نشده است چرا که مقامات رژیم اشغالگر از همه شرکت کنندگان در روند تحویل تجهیزات راهبردی به اوکراین خواسته‌اند تا جزئیات آن را برای جلوگیری از خشم طرف روسی فاش نکنند.

منابع دیپلماتیک اروپایی همچنین اعلام کردند که تل آویو با امکان تأمین سامانه‌های تسلیحاتی حاوی قطعات ساخت اسرائیل از طریق کشورهای ناتو موافقت کرده است.

تا پیش از این، رژیم اشغالگر صهیونیستی بر اساس سیاست اتخاذ شده توسط نهادهای نظامی و امنیتی و با هماهنگی تشکیلات سیاسی این رژیم، از ارائه تسلیحات و تجهیزاتی که کی یف درخواست کرده بود، خودداری می‌کرد.

روزنامه عبری «جروزالم پست» اخیراً به نقل از «بنی گانتز» گزارش داده بود که تل آویو توانایی تولید برای تأمین سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین را ندارد. در مقابل، مقامات ارشد روسیه همیشه تأکید کرده‌اند که هر گونه کمک تسلیحاتی تل آویو به کی یف، روابط آن با مسکو را نابود خواهد کرد.

کد خبر 5634585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha