۱۳ مهر ۱۳۸۶، ۱۵:۱۷

الشرق الاوسط:

ترکیه میان سوریه و اسرائیل میانجیگری می کند

ترکیه میان سوریه و اسرائیل میانجیگری می کند

یک روزنامه عرب زبان چاپ لندن نوشت که وزیر امور خارجه ترکیه با ایده های جدیدی برای میانجیگری میان سوریه و رژیم اسرائیل به دمشق می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشرق الاوسط نوشت : علی بابکان وزیر امور خارجه ترکیه مذاکرات خود با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه را فردا در دمشق درباره مسائل مربوط به صلح و حمله هوایی ماه گذشته اسرائیل به حریم هوایی سوریه آغاز می کند.

برپایه این گزارش، برخی منابع به خبرگزاری آلمان گفتند: سفر بابکان به دمشق روز یکشنبه پایان خواهد یافت و وی پیامهایی را درباره صلح به همراه دارد و مذاکرات بابکان بر امکان ایفای نقش جدید ترکیه برای میانجیگری میان سوریه و اسرائیل متمرکز خواهد بود.

این منابع افزودند: در این مذاکرات حمله هوایی اسرائیل به سوریه بررسی خواهد شد به ویژه که ترکیه هنوز پاسخی را از اسرائیل درباره درخواست خود برای توضیح شرایط این حادثه دریافت نکرده است. 

لازم به ذکر است، جنگنده های رژیم صهیونیستی در تاریخ 6 سپتامبر با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی اقدام به نقض حریم هوایی سوریه کرده و بعد از بمباران نقطه ای در شمال این کشور با مقاومت نیروهای سوری از این کشور خارج شدند.

کد خبر 563504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha