۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

چتر حمایتی قانون برای کارگران ساختمانی/کارگران بیمه می شوند

چتر حمایتی قانون برای کارگران ساختمانی/کارگران بیمه می شوند

بیرجند- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در صورت تأیید شورای نگهبان در طی یک فرایند قانونی تمامی کارگران ساختمانی بیمه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع بیمه کارگران ساختمانی از جمله مطالباتی است که بارها و بارها به مناسبت‌های مختلف از سوی کارگران خراسان جنوبی و نمایندگان آنها مطرح شده است.

اگر سری به برخی از میادین و خیابان‌های خراسان جنوبی بزنیم، کارگران عزیزی را مشاهده می‌کنیم که در کوی و خیابان به انتظار ایستاده‌اند تا صاحب کاری به آنان مراجعه کند و در قبال یک کار ساختمانی هزینه‌ای را به آنان پرداخت نماید.

آسیب‌های ایام کرونا به کارگران ساختمانی

این کار بسیار شریف و به معنی واقعی روزی حلال و نان بازو است اما از طرفی این کارگران در دو سال کرونا به واسطه کاهش ساخت و سازها آسیب‌های فراوانی دیده‌اند و امروزه نیز شرایط تفاوت چندانی نکرده است.

موضوع بیمه کارگران ساختمانی از آن جهت حائز اهمیت است که این عزیزان در معرض آسیب‌های فراوانی جسمی هستند و در صورت فقدان بیمه حتماً در هزینه‌های درمان، از کارافتادگی و … با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند.

مصطفی نخعی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره مشکلات بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: امروز یکی از دستورکارهای مجلس همین موضوع بیمه کارگران ساختمانی بود.

وی بیان کرد: این موضوع بیش از یک سال از یک سال قبل در دستور کار مجلس بوده و رفت و برگشت‌هایی نیز بین کمیسیون و صحن اتفاق افتاد.

نخعی با اشاره به تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس ادامه داد: امیدواریم با تأیید شورای نگهبان، این قانون ابلاغ شود و مشکل این دسته از کارگران عزیز حل شود.

هیچ کارگر ساختمانی فاقد پوشش بیمه نمی‌ماند

وی بیان کرد: با تصویب این قانون، هیچ کارگر ساختمانی در کشور نباید فاقد پوشش بیمه‌ای باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور داریم، افزود: ۶۵۰ هزار نفر آنان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

نخعی گفت: یکی از دلایل اصلی این موضوع روشی بوده که برای أخذ حق بیمه از پروانه ساختمانی در قانون قبلی در نظر گرفته شده بود و از این نظر ماده ۵ آن نیاز به اصلاح داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به اصلاح صورت گرفته شده و تغییر فرمول، مقرر شد درصدی از پول پروانه ساختمانی به حساب تأمین اجتماعی واریز شود و این سازمان نیز حدأکثر طی دو سال تمام کارگران ساختمانی را بیمه کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: کارگران ساختمانی، اتحادیه و نمایندگان آنان بارها این موضوع را به عنوان مطالبه مطرح می‌کردند که خوشحالیم در مسیر تحقق قرار گرفته است.

نخعی گفت: طبیعی است که کارگران ساختمانی در خراسان جنوبی نیز زیر چتر حمایتی این قانون قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5641068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید US ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      خدا خیرتان بده کارگران واقعا مطلومند فکری به حال ما که بیمه روستای هستیم بکنید سن از کار افتاده کمتر کنید.من بنجاه وبنج سالم خدای دیگر قدرت کار کردنو ندارم ده سال سابقه بیمه دارم کار روستاییان وعشایر واقعا سخت است لطف کنید سن از کار افتاده راحداقل بنجاه بنج یا شصت کنید