۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

۴۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری جذب شده است

۴۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری جذب شده است

ارومیه- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت:از ۴۳۰۰میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سال جاری، ۱۵۴۰ میلیارد تومان و در حدود ۴۳ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سپهری در این زمینه افزود: در هفت ماهه سال جاری ۴۵۵ میلیارد تومان برای حقوق و مزایای کارمندان و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای سایر هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری از کل اعتبارات عمرانی مصوب استان، مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و از این میزان تخصیص به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان‌ها اقدام شده است.

سپهری همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاصی به زمین لرزه اخیر شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در پی مصوبه هیئت دولت برای جبران خسارت‌های زلزله شهرستان خوی، ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض و ۴۴۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: مبلغ ۸۵ میلیارد تومان نیز به صورت عمرانی برای بازسازی مناطق خسارت دیده اقدام شده و از میزان اعتبار ابلاغی به میزان ۵۰ درصد در مرحله اول تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان به صورت جدی پیگیر جذب اعتبارات مصوب با استفاده از ظرفیت‌های قانونی باشند.

سپهری همچنین بر افزایش بهره وری و توانمندسازی نیروهای موجود در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده و ادامه داد: در چهار سال اخیر، ۳۷۶۰ نفر از کارکنان ایثارگر در سطح استان تبدیل وضعیت شده اند که ۱۵۶۰ نفر از این تعداد مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر 5642728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha