۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

رئیس امور عشایر خبر داد؛ 

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه عشایر کشور

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه عشایر کشور

اصلاندوز-رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: دولت سیزدهم با هدف حمایت و توانمندسازی جامعه عشایری ۵ هزار میلیارد تومان برای تقویت صندوق حمایت از عشایر اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی زاده ظهر شنبه در همایش یک روزه تجلیل از شبانان، گله داران و عشایر استان اردبیل در اصلاندوز اظهار کرد: عشایر ما ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید کرده و با کمترین توقع بیشترین نقش را در تأمین امنیت کشور ایفا می‌کنند.

وی به مشکلات جامعه عشایری کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تأمین نقدینگی به دلیل افزایش خوراک دام مشکلات جدی را برای عشایر رقم زده بود که با درایت دولت سیزدهم و نگاه ویژه به جامعه عشایر این مشکلات مرتفع می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران به مصوبات هفته اخیر دولت در حل مشکلات عشایر اشاره کرد و گفت: به منظور راهگشایی در حوزه اقتصادی و تأمین نقدینگی برای جامعه عشایر ۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و ۵ هزار میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به عشایر اختصاص یافته است.

پاپی زاده از افزایش سرمایه صندوق حمایت از عشایر کشور توسط دولت سیزدهم در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان با دستور مستقیم رئیس جمهور به این صندوق اختصاص یافت و از این محل وام‌های کم بهره برای عشایر اعطا خواهد شد.

وی آبرسانی به قشلاقات استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی به قشلاقات اردبیل آغاز شده تا مشکل آبرسانی سیار در این مناطق نیز حل شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین از بازگشایی ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری اردبیل در سال گذشته خبر داد و گفت: در جلسه شورای عشایر استان اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی امور عشایر اردبیل مصوب شد که در قالب این اعتبار تسهیلات چهار درصد ۵ تا ۷ ساله به عشایر پرداخت می‌شود.

پاپی زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در حوزه عشایری بحث بودجه است، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ رشد خوبی را شاهد هستیم به طوری که در بعضی از ردیف‌ها تا ۴۰۰ درصد و در برخی بخش‌ها ۲ یا ۳ هزار درصد رشد مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی جامعه عشایر در ابعاد مختلف رویکرد دولت سیزدهم است، گفت: جامعه عشایری ما باید به حدی از تولید ثروت و توانایی اقتصادی دست یابند تا زندگی مرفهی را به همراه آرامش و امنیت کامل تجربه کنند.

کد خبر 5645901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha