۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

۴٠ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد بیابان شد

۴٠ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد بیابان شد

یاسوج_ مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴٠ هزار هکتار از اراضی مختلف استان بر اساس بررسی ها و رصد انجام گرفته، بیابان شد.

سعید جاوید بخت در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در حال حاضر ۴٠ هزار هکتار از اراضی استان با معیارهای بیانی همخوانی داشته و پیگیری برای تخصیص اعتبار و تحقق بیابان زدایی در دستور کار قرار گرفته است.

جاوید بخت تصریح کرد: به جد پیگیر کنترل بیابان زایی در استان هستیم و در این راستا گزارشات و مستندات نیز به مرکز ارسال شد.

جاوید بخت با بیان اینکه استان در بحث دامپروری نیز ظرفیت بالایی دارد، ابراز داشت: در این بخش باید حمایت از مراتع و کنترل چرای بی رویه دام مورد توجه قرار بگیرد.

جاوید بخت تصریح کرد: عدم تعادل بین دام و مرتع در استان می‌تواند به آسیب جدی و رشد بخشی به بیابان زایی منجر شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: تخریب و تصرف‌هایی نیز با توجه به وجود منابع طبیعی در همجواری حوزه توسعه عمرانی و اقتصادی شکل گرفته که بخشی قانونی بوده، اما در همان محور نیز هرچند قانونی، آسیب به منابع و عرصه‌ها شکل می‌گیرد.

وی افزود: استفاده ناصحیح از منابع آبی و تخریب و بوته کنی از دیگر دلایل آسیب به ظرفیت جنگلی و حرکت به سمت بیابان زایی است.

جاوید بخت از تغییر اقلیم در دنیا و به تبع آن در کشور خبر داد و عنوان کرد: استان ما نیز از این شرایط به دور نبوده و این تغییر اقلیم‌ها نقش بسزایی در ایجاد فاکتورهای بیابان زایی یا حداقل سرعت بخشی به آن دارد.

کد خبر 5646469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha