۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱

فرماندار نهاوند:

«جهاد تبیین» یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است

«جهاد تبیین» یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است

همدان_فرماندار نهاوند با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است، گفت: حضور قشر علمی و نخبگان در ادارات از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام احمدوند شامگاه یکشنبه در جلسه جهاد تبیین شهرستان نهاوند اظهار کرد: تبیین ریشه در تاریخ دارد و رسالت پیامبران نیز تبیین حقایق عالم و گوهر وجودی و ظرفیت‌های انسان بوده است.

احمدوند با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه ریزی کردن برای این مهم است، گفت: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه ریزی باشد.

وی گفت: به طور کلی جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است زیرا توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند و در این موارد است که دشمن مجبور به حذف فیزیکی است.

احمدوند با اشاره به اینکه اگرچه طی ۴۳ سال گذشته هم دشمن در ابعاد مختلف نظامی، امنیتی، فشارها و تحریم‌ها شکست خورده است، اظهار کرد: همه هدف و تلاش دشمن این است که امروز با تمام توان دست و پا می‌زند تا مردم را ناامید کرده و دستاوردهای بزرگ نظام را سیاه‌نمایی کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری اعلام فرموده‌اند همه موظف هستیم جهاد کنیم و دستاوردهای ۴۳ ساله نظام و انقلاب و افتخارات ملت ایران را در زمینه‌های مختلف تبیین کنیم.

احمدوند گفت: اقدامات مسئولان و کارهایی که انجام می‌دهند باید از طریق فضای مجازی و حقیقی و نیز رسانه‌ها نه تنها به گوش ملت ایران، بلکه به گوش سایر ملت‌ها برسد.

وی افزود: حضور قشر علمی و نخبگان در ادارات و ورود ادارات به بحث جهاد تبیین یکی از موضوعاتی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نهاوند بیان کرد: جهاد تبیین یکی از ضروریاتی است که باید ابتدا از خودمان سپس در خانواده، جامعه، نوجوانان و جوانان به بیان آن بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در خانواده و جامعه گفت: دشمنان از طریق بانوان، بنیان خانه و خانواده را مورد هجمه قرار داده‌اند تا بدین بهانه به اسلام ضربه بزنند و این کار نباید انجام شود و نظام خانواده نباید آسیب ببیند و بنده تاکید دارم که بانوان مراقب خانه و خانواده باشند.

فرماندار نهاوند در ادامه ضمن گلایه از حضور کمرنگ مجموعه‌ی فرهنگی شهرستان در جلسات و بی تفاوتی آنها نسبت به فرهنگ، بیان کرد: جهاد تبیین باید از ادارات آغاز شود سپس ثمرات آن را در خانواده و جامعه ببینیم وقتی مجموعه‌ی فرهنگی شهرستان در جلسات حضور کمرنگ دارند، این بی تفاوتی نشانه‌ی خوبی برای شهرستان نیست و باید با عملمان جهاد تبیین را بیان و تشریح کنیم که این بی تفاوتی‌ها خوب نیست.

وی با اشاره به عدم حضور رؤسای دانشگاه‌ها در جلسات به خصوص جلسات فرهنگی، گفت: نقش دانشگاه‌ها متأسفانه در جلسات بسیار کمرنگ است و باید پاسخگو باشند، چرا که همه ی ما به نوعی در این نظام وظایف و رسالتی داریم و باید پایبند جمهوری اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 5647142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha