۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹

استاندار زنجان:

تأمین ماشین‌آلات معدنی از ظرفیت‌های توسعه روابط با برزیل است

تأمین ماشین‌آلات معدنی از ظرفیت‌های توسعه روابط با برزیل است

زنجان-استاندار زنجان گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در توسعه روابط با برزیل وجود دارد، تامین ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در مورد شناسایی و توسعه ظرفیت‌های همکاری بین زنجان و برزیل در بخش‌های کشاورزی و معدنی اظهار کرد: ما به عنوان دولت کارمان تسهیل‌گری است و باید تجار دو طرف را به هم وصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه سفیر برزیل پس از حضور در اتاق بازرگانی زنجان، از نمایشگاهی که توانمندی‌های استان بازدید خواهند کرد، ادامه داد: مقرر شده اطلاعاتی از شرکت‌ها، تجار و زمینه‌های فعالیت زنجان تهیه و بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک برزیل و ایران مبادله شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان در حوزه معدنی نیاز به توسعه ماشین‌آلات دارد، ابراز کرد: ماشین‌های معدنی یکی از ظرفیت‌هایی است که قابلیت توسعه همکاری بین دو کشور دارد.

افشارچی با بیان اینکه برزیل در حوزه‌های مختلف مثل کشاورزی قوی و عضو گروه بریکس است، عنوان کرد: برزیل هفتمین کشور تولیدکننده گوشت و مرغ است و وارداتی از این محصولات داریم.

وی افزود: ما هم تمایل داریم به این کشور صادرات آبمیوه، کشمش، خشکبار، صنایع دستی، صنایع معدنی، نساجی و حوزه‌های الکترونیک قدرت داشته باشیم و توانایی‌های خود در بخش‌های مختلف را معرفی کردیم و امیدواریم تعامل بخش خصوصی در این زمینه بیشتر شود.

افشارچی تصریح کرد: انتظار داریم با تعاملات اقتصادی، تعاملات فرهنگی هم ایجاد شود، مردم یکدیگر را بشناسند و جذب توریست نیز افزایش یابد.

کد خبر 5652134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha