۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

لزوم دقت در برگزاری امتحانات نهایی/برخورد با خاطیان جدی گرفته شود

لزوم دقت در برگزاری امتحانات نهایی/برخورد با خاطیان جدی گرفته شود

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دقت در اجرای قوانین برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌اله صفری بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد امتحانات استان از تداوم امتحانات نهایی تا ۲۶ دی‌ماه خبر داد و اظهار کرد: دقت در اجرای قوانین برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی لازم و ضروری است.

وی به نقش مهم مدیران مدارس در برگزاری با کیفیت امتحانات اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس باید دانش آموزان و اولیا آنان را نسبت به تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری توجیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه باید ارتقای کیفی در پایه دوازدهم به عنوان پایه حساس و نهایی مورد توجه قرار گیرد، افزود: سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم برای تحقق توسعه عدالت آموزشی و تربیتی در کنکور سراسری به میزان ۴۰ درصد تأثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام پوردنیا، رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان نیز از تصحیح الکترونیکی آزمایشی سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم خبر داد و افزود: این طرح برای اولین بار و به صورت آزمایشی در شهرستان خلخال اجرایی می‌شود.

وی افزود: در صورت آماده سازی مناسب زیرساخت‌ها و اجرای موفقیت آمیز این طرح در امتحانات نهایی دی ماه ۱۴۰۱، تصحیح الکترونیکی برگه‌ها در امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۲ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پوردنیا افزود: استفاده از فناوری روز برای بالا رفتن دقت و امنیت کار، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، افزایش سرعت اعلام نتایج امتحانات و مستند سازی برگه‌های امتحانی از مزایای این طرح است.

کد خبر 5659832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha