۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۱

استاندار گلستان:

احداث جاده جایگزین برای میان گذر پارک ملی گلستان ضرورت دارد

احداث جاده جایگزین برای میان گذر پارک ملی گلستان ضرورت دارد

گرگان- استاندار گلستان گفت: با همگرایی محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی احداث جاده جایگزین برای خروج میان گذر فعلی از داخل پارک ملی گلستان در دور دوم سفر دوم هیأت دولت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه دوشنبه پس از شرکت در جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان (ذخیره گاه زیست کره) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه اقدامات و برنامه‌های انجام شده در سطح پارک ملی گلستان منجر به افزایش دو برابری جمعیت حیات وحش شده و این اقدام ارزشمند شایسته قدردانی از مدیریت اجرایی پارک ملی، محیط بانان و تلاشگران این عرصه است.

استاندار گلستان افزود: میان گذر فعلی که از داخل پارک ملی گلستان می‌گذرد تبعات و خطرات پرشماری برای محیط زیست دارد؛ وقوع بیش از دو هزار و ۶۰۰ حادثه در این جاده یکی از این موارد است که الزام به طراحی مسیر جایگزین را ضروری می‌کند.

وی گفت: جاده جایگزین مسیر میان گذر مورد حمایت و همکاری ویژه استان گلستان قرار دارد و امیدواریم با تعامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست و محیط زیست استان‌های خراسان شمالی و گلستان بتوانیم این اقدام را به عنوان یک پروژه اولویت دار در مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهور قرار دهیم.

زنگانه اقدامات حفاظت مشارکتی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: از تمامی پروژه‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست و پارک ملی گلستان می‌شود، حمایت می‌کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: از طرح‌های جامع طبیعت گردی که در چهار زون ویژه طراحی شده، حمایت ویژه می‌کنیم.

کد خبر 5659991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha